I huvudet på Hoppochstuds

-Pussa mig fort. Innan jag drunknar.  Fort, skynda dig. Jag blir neddragen.  Det är andar i vattnet som drar i mig. Ge mig en sista puss.  

-Har du andar i badkaret? Är det trångt? Hur många är ni? Jag har många frågor. 

-De är sju. Skynda. Ge mig pussen.

*SMACK*

-Åhh. Det är för sent. De förvandlas till fiskägg.  Ånej. Pirayor.

-Hoppsan. Nu blir det jobbigt för dig. Snart kläcks dem.

-De är inne i mig. I min kropp. De måste ut. Och jag måste trycka ut alla.

-Hmm. Gör dig säker på att du inte är bajsnödig först. Är äggen bruna är det inga ägg, hummar jag.

-Ring ambulans,  jag vill inte föda Pirayor. 

-Haha,  vad ska jag säga tänker du? Hej. Ni måste komma,  min son föder pirayor i badkaret?

-Ska man ringa ambulans om de äter upp ett ben då? Isåfall är det bäst du ringeeer.

-Oj. Titta.  Du har bara ett ben. Nu har du inget.  Och nu blev du en flicka. Snart har du inget huvve heller.

-Du ska få min hjärna när jag är död mamma.  Vänta lite.
”Ungar. Spotta ut min hjärna. Genast!!!”

Sen räcker han fram handen med hjärnmos till mig. Tack kära du. Puss på dig. Du är fin. ♥

-Du. Det där gullegullsnacket tar vi senare.

Nog är han fantastisk den pojken 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

