Tiden går och går, klockan slår och slår

Jag själv har ingen slagklocka så jag slipper ljudet, fast tiden går ändå.
Det har hänt massor och inget. Nu närmast har det varit påsk och påsklovet har just passerat. Imorgon börjar allvaret igen och sovmorgnarna är det slut på ett tag.

Äntligen har nästan all snö smält bort. Natten som var är nog den första med plusgrader även om det inte var många. Igår fixade vi lite i trädgården. Jag räfsade grenar och granris och mängder av grus och sand som hamnat på gräsmattan av snösvängen. Nu är det tillbaka på parkeringen. 🙂
Idag har jag haft ruskigt ont i mina händer och den inplanerade hovverkningen får bli en annan dag. Jag vill kunna använda händerna i veckan också.

På tal om hovar, Roger träffade på hovslagaren för ett tag sen. De pratade lite och kom in på att han kommer väl snart till stallet igen. ”Jo menade hovslagaren, det behövs knappt för det klarar ”kvinnfolket” (mitt ord, inte hovisens) så himla bra själva. Det såg så bra ut så men vill de att jag kommer så gör jag så klart det.”
Det där betyget gör ju inte direkt ont.  🙂 Inte det minsta ont alls.

Vi, -dvs Genbanken, la på sommarsulorna på Pontiacen och Fräser. Hoppochstuds hjälpte också till. Det tyckte han var kul men roligast var nog ”raggarturen” efteråt. Nedvevad ruta och solbrillor 😉
Lite lagom så vaknade vi till snöfall idag men vad gjorde väl det, det försvann lika fort igen.

Genbanken tyckte att han behövde leka lite också och hämtade fram fyrhjulingen.

image

Han fräste runt en stund men Hoppochstuds stod och hoppade på stället i väntan på sin tur. Sen blev det åka av, såpass att han på nåt sätt körde över sin fot. Eller nåt. Foten satt kvar och tårna gick att vicka på så några försiktiga varv senare gick det undan igen.
Decibel hade kompis här idag och det har körts runt mycket och länge. 🙂

Dagens vetenskap:

image

image

Vi var till Ullaredet för att fixa till Genbankens glajjer och titta ut ett par nya bågar. Vi tog med oss Decibel och hoppades att det skulle finnas en tid till en synundersökning och visst gjorde det det. Inte för att det hjälpte vidare.
Decibel har slarvat, ja rent av vägrat glasögon. (plus att ett par blev skalmarna tuggade på av Villeman) så ögat lever ett eget liv igen. Det ena har hon riktigt dålig syn på men det ställer om sig hela tiden. Det går alltså inte att mäta med en vanlig undersökning. Det blev en remiss till ögonmottagningen istället. Igen. Hoppas vi kan komma dit snabbt och få det överstökat.

Och lite sötbilder på Hoppochstuds och Jummi. Solen sken genom glasrutorna i ytterdörren så det var varmt och härligt.
Hoppochstuds tänkte sig en solning.
Några solbrillor hittade han inte men han reder sig ändå. Så klart ville Jummi också.

image

image

Dagens braiga då? Jag börjar se slutet av Mount Doom. Jag har tvättat som tusan i helgen och nu ser jag resultatet.
Och att Genbanken har renbäddat sängen. Vilken njutning.

image

2 thoughts on “Tiden går och går, klockan slår och slår

  1. Du är full av kärlek Ulrika! Dessutom har du förmågan att se humorn i vardagen och får den att verka underbar, allt med ett levande språk. Tack för att du delar med dig!

    • Tack. Det var gulligt sagt. 🙂 Jag tar till mig det lite extra från dig som verkligen kan formulera dig 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

