Smått och blandat

Jag har laddat hem en ny app till min mobifon. Jag trodde den bara fanns för ajfån så jag är ganska sent ute jag vet. Men RunKeeper gillar jag. Den är rolig.  🙂
Jag har hittills använt den hela två gånger. Wow. Men så klart blir det fler. Förhoppningen är ju att lite av fluffet ska försvinna. Åtminstone lite av det.

Hoppochstuds kom innan idag. 
– Mammaaa. Om jag lovar att inte sladda på gräsmattan för det sa pappa att jag inte fick, får jag köra fyrhjuling då??

image

image

image

(…Med de nya skorna. Och vilken jacka ska pöjken ha till skolan imorgon?) 

-Oj. Förlåt mamma. Är du arg. Jag kunde bara inte hålla mig. Det är så kul när det skvätter gegga. Jag kunde inte låta bli. Är du mycket arg? Ska du skälla nu? Blir pappa mycket arg?
Men ååh så roligt jag hade. Du skulle se mig.

Hela pojken var ett stort leende. Vem kan bli arg då? 🙂

Mina försådda fröer verkar bli en aning försenade. Det finns ett visst motstånd. Ett kattastrofalt misstag skulle man kunna kalla det.

image

Detta var ett par dagar sen. Idag har jag lyft bort henne tre gånger. Skitkatt.
Eftersom jag har varit iväg och inte kunde vara hemma och vakta så ställde jag upp sålådan på bokhyllan till slut. Bokhyllan som numera bara har en glasdörr. Men jag vill ha mina paprikor i fred. Imorgon ska jag göra fina tält åt dem.

image

Titta här då på min fina gren.

image

Den som plötsligt rasade ner. En gren gick sönder och två glaskulor följde med i fallet.  Det blev visst många skärvor av såna också.
Jag får la försöka knyta upp den igen.
Mina fina glaskulor. .. Jag som hade sån tur att jag hittade två på secondhand. Jaja. Det kommer fler tillfällen.

Ikväll har jag varit iväg på bokcirkel. Mycket spännande samtal blir det. Skämt och allvar. Glädje och sorg. Allt på en gång. Så mysigt. 
Vi avslutade med en stunds meditation, och vilken meditation det blev. Wow. Det var en upplevelse utöver det vanliga faktiskt. 

På väg hem såg jag ingenting i vänster sidospegel. Vred runt på den lilla ratten för att ändra läge på dwn. Inget blev bättre så jag gav upp till slut. En kort stund senare smällde det till i dörren. Det var spegeln som lossnat. Bara spegelglaset alltså. Inte riktigt vad jag räknat med. Det kanske går att köpa nytt?

Imorgon kommer sotaren för en brandskyddskontroll. Någon gång mellan 11-14.. Det är ju tur att jag inte ska iväg nånstans. Han ska ju in i huset ju. Jag gillar inte det. Att de ska promenera runt i mitt hus.  Bäst vore ju att inte vara hemma alls men då har jag ju ingen koll alls på vem som kommer och vad han gör och hur länge.

Om bara Mister kunde bli klar i badrummet så kunde jag också slappna av och sova lite.  Men jag har massor av tankar efter kvällen så jag ska säkert hålla mig sysselsatt en stund till.

En kort fundring som avslutning. Kan någon förklara fenomenet? ?

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

