Med försmak av försommar

Vilken dag det har varit.  Efter att ha släppt iväg alla rumploppor och fått i mig lite frukost så fick Tiili sitt halsband på, Runkeeper startade och iväg gick vi.
Det var så skönt, hur varmt vet jag inte men vårjackan fick jag ta av mig och knyta runt höften. Fiskmåsarna flög runt och skrek och det kändes så bra. Tiili var också varm så klart,  tjock päls som hon har. 
När vi ändå gick förbi bäcken tyckte jag att hon skulle passa på att ta en slurk. 
Jorå. Pfffft. En slurk liksom. Som om det skulle vara lönt. Tiili ställde sig i bäcken och sjönk sakta och njutningsfullt ner i vattnet. Reste sig, gick ett varv och la sig igen. Reste sig och skakade ur pälsen. Och la sig igen. 🙂

image

Hemma väntade tvätt och städ och lite av varje har blivit gjort.
Decibel har haft en kompis här och Genbanken har handlat inför veckan. Han åker ju på torsdag och jag får fixa själv till på söndag.  Kan bli intressant. 
Bilen är lämnad på verkstad men jag hoppas att det är snabbt överstökat. 
Det kom en varubil ikväll också, från Hemfisk. Inte billigt alls, åtminstone inte för vår plånbok men vi köpte en låda ändå. Tanken är ju att vi får det vi betalar för. 
Passade lagom dessutom eftersom tisdag är fiskdag så det blev rödspätta till middag.
Genbanken fick till det sådär alldeles perfekt.  Mums! Mister åt ju som väntat inte det utan han fick fiskpinnar istället men gafflade istället in ett tiotal. Med en stor omgång potatismos till:-) Vissa dagar är han verkligen tonåring på riktigt 😉
Och jag provade på självförsvar till Genbankens stora nöje.
Det är inte så avancerat som det låter.
Jag skulle bara ta av mig tröjan men tappade taget och slog handkanten på hakan med en klockren smäll så det smällde i tänderna. Bra jobbat Carlsson!  😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

