Och var får jag plats?

Efter att ha slumrat inne på Misters sovrumsgolv ett tag så kunde jag stolpa in till min säng. Jodå, nu för tiden kan jag ligga i den. Decibel har flyttat in i vår sovrumssoffa istället. 😉 Men. Var finns min plats då?

image

Det kändes minst sagt trångt om plats.

Vad jag gjorde på golvet?
Det kan ju förstås låta en aning suspekt men är inte så konstigt alls.
Mister har sTorA svårigheter att somna och för att varva ner har han använt mobilen att varva  ner. Och det är ju bra. Om det inte vore för att det blivit som ett tvång istället och det blir senare och senare. Till att börja med stängde vi ner modemet så att viffit (wi-fi) inte varit ett alternativ. Men… När vi sagt att det är avstängningsdags har han blivit arg och till och med fått utbrott. I helgen som var blev klockan både fyra och fem innan han somnade. Han har tappat kontrollen över det hela och mår ju så klart inte själv bra av det men det gör det ju inte lättare.

De senaste två kvällarna har jag varit inne hos honom. Vi har haft på en cd-skiva meditation/avslappning och förhoppningen var att han skulle somna redan där men riktigt så enkelt är det inte alltid. Oj så svårt han har att slappna av. Efter blir det lugn musik och till slut har han somnat. Jag också en sväng. Ikväll fick jag låna en kudde så det blev lite mjukare.

Javisst tar det tid och visst är våra sovvanor kanske inte riktigt ”normala” (hur det nu är) Vi har dragit samsovning ett steg längre. 😉
Men det funkar det också.
Som syns på bilden har jag inte varit direkt saknad i sängen, tvärtom så har Mowgli försett sig av platsen.  🙂 Han är fin den.

Vad tänker du? Låt mig veta.

