Tröjan talar till mig

image

Jag vet inte hur många gånger jag har tvättat denna tröjan utan att se budskapet. Många är det. Jag undrar så klart om det finns budskap i de andra, Genbanken har flera. Är isåfall budskapet detsamma i alla?

Så kan vi alla konstatera. Tvättråd är för amatörer 😉

Vid tveksamheter ang tumling funderar jag på varifrån plagget kommer. Är det från familjen Lotta, bara kör. Så många gånger hon fått bannor för att ha för bråttom med att slänga igång tumlaren så. Det som inte funkar det kommer inte hit.
Det är bara att chansa. Antingen går det eller också går det inte.
Det funkar nästan alltid.
…Ibland kan det förstås bli konstigt…
Ibland går det för fort.
Genbankens fina yllefilt blev en liten filt istället. Av bebisstorlek. Men den är lika läskigt sticksig ändå. Han ville inte bara ha en tåvärmare så den fick Tiili. Nu är den vågig som havet också. En vågig bebisfilt av sticksig ull. Just vad alla människor vill ha.

Så klart har inte Genbanken så illa långa tår. Det fattar väl alla? 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

