Hon snorklar ju så jag blir blöt om fötterna

Hon har snorklat förut, redan som liten så jag är väl egentligen inte värst förvånad. Men då har hon ju gjort det när vi har badat, i sjö eller så. I en lerig bäck en gång iofs men åtminstone på lite mer logiska ställen. Okej, en vattenpöl kanske inte är det bästa för snorkling men det är bättre där än i vattenskålen.
Japp. Just så. I vattenskålen. Snorklar hon. Jodå.

Igår när hon åt så tappade hon en bit gurka i vattenskålen och där kan den ju inte ligga och förfaras, det förstår ju alla.
Men den var inte så enkel att få upp så hon körde runt hela huvudet i skålen, för att lyfta ur det och släppa ur innehåll ur både näsa och mun på golvet. Sen körde hon ner ansiktet i skålen igen, bubblade och slabbade och sen tömde hon ut det på golvet.  Till sist kunde hon äta upp sin gurka men hon var minsann inte klar. Nejnej.
Några ärevarv måste hon ta nu när det var så kul. Hon tömde nästan hela vattenskålen på köksgolvet. Som jag skrattade åt henne, tramsa.

Idag när jag skulle släppa ut katten blev det väldigt kallt om fötterna. Och väldigt mycket blött. Hon har snorklat lite igen. Utan gurka. Och inte lika mycket som tur är. Men snorklat har hon.

image

Idag har jag med ofantligt värdefull hjälp av Decibel hävt ut grejer ur garderoben.  Förvildade katter med magproblem är infen höjdare när de smiter in i stora garderober.  Speciellt inte när en eller möjligen två börjar bli könsmogna. Sanering alltså. Hade någon knackat på dörren och erbjudit mig en 16kilosmaskin hade jag nästan ställt upp på vad som helst. Jag hade nog till och med bakat kanelbullar till honom.  🙂
Så mycket jag måste tvätta. Förutom de två saccosäckarna som jag slängde ut genom fönstret.  De får ligga ute tills jag har plats i tvättstugan. Eventuellt var inte allt nerlortat men vara vetskapen om att det har legat där inne i lukten. Bläää. Så mycket tvätt har jag. Pfffft. Som om jag inte hade det redan. Nu är det Mount Doom de la doom. De lux.

Medan jag fixad kvällsmaten så gick Hoppochstuds ut en stund med Tiili. Mister blev jätrehungrig och behövde nåt snabbt. -Det finns våffelsmet i kylen men du får göra våfflor själv. Jag gör ju maten.
-Hum hum. Kan inte. Hum hum. Vet inte hur nan gör. Hum hum. Så gick han.
-Hallå strutsen. Smit inte så fort det blir motigt.
Han kom faktiskt tillbaka och plockade fram våffeljärn. Jag visade och han gjorde. All smet blev fina våfflor och han kände sig nog rätt nöjd efteråt.
Hoppochstuds ville komma in med en pinne men där gick gränsen. Nej. Såna är reglerna.  Dessutom tuggar Tiili i sig och får fliser i hela tarmsystemet.
Han blev arg. Igen. 

En stund senare ringer Mammi och frågade om jag saknar någon. Det var ju inte så svårt att lista ut vem som stuckit dit.
Srn ville han bli hämtad. Han kom på att det är lördagsmys och det kan han inte missa.  Det är viktiga grejer. 

Nu är jag trött. Mycket trött. Sitter med en nu nästan kall kopp te. Jag känner mig som Ior.

image

Mister ligger i badet och hans lakan ligger i tumlaren. Lite snabbt sådär. Det är ju det riktiga lakanet och det måste han ha. Inget annat. Hoppas det är torrt för jag tänker lägga mig nu.  Imorgon ska jag fixa lite och sen åka till stallet. Sen hem och duscha och iväg på kvällen. Kanske är Genbanken vaken när jag kommer hem.

Vad tänker du? Låt mig veta.

