Intressant fenomen

…att läsa innehållsförteckningen på saker och ting.
Jag öppnade just en påse kycklingfileer. 1000g är köpt.
Så läser jag på innehållsförteckningen och ser att kycklingfileer är endast 87% av innehållet. Dvs 870 gram. Resten är vatten och salt.

När jag läser receptet på påsen står det
1000g kycklingfile.

image

Menas det att jag ska ta de 870g och låtsas att det är 1000g?
Ska jag anse vatten och salt vara kycklingfile och hånflina lite och undra hur de fick kycklingfile till 87% när det faktiskt är hundra?
Eller. Ska jag tolka bokstavligt och snabbt köpa ännu en påse kycklingfile. Öppna och väga upp 130g.

870 och 1000 ser ju ganska likt ut. Klart som stekfettet att det är samma sak. Japp. Så är det nog. 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

