Mer än nöjd just nu.

Det började inte riktigt toppen i morse. Mister satte sig på tvären ocj vägrade gå ur sängen. Jag varvade upo och höjde rösten. Till ingen nytta, precis som vanligt. 
Jag hejdade mig, andades några gånger och samlade in mig lite. Och började om.
Mister vände också, fastän motvilligt. Men upp kom han. Han var lite tvär i början men allteftersom minuterna gick så tinade han upp och sen satt vi alla tre och skrattade och pratade. 

När vi sa hejdå så fick Decibel sin vanliga kram och puss. Precis som varje morgon. Idag stannade däremot Mister kvar inne och vände sig lite bort.
Jag fick en snabb känsla i magen och frågade om jag får krama honom också. Jag är glad att jag lyssnade och frågade.
Jag fick en kram. 😀 Min dag är kickstartad.

image

Nu ska jag ”bara” ha igång Hoppochstuds och få honom till skolan.  Lättare sagt än gjort. 

Jag ska leta fram en väska, packa lite, kolla kläder för imorgon. Handla. Imorgon gäller det. Det är dags . Decibel har räknat ner länge nu. Göteborgs Horseshow!!
Passar alltså alldeles utmärkt att åka iväg på meditation ikväll och få energi inför en heldag bland allt ståhej. Ljud och människor i massor. Jag är som en fiolsträng efteråt. Helt slut av allt. Decibel likaså. Men det är värt det. Varje år. 

Vad tänker du? Låt mig veta.

