I väntans tider

Jag är i väntans tider. Längtar.  Det ska bli spännande att se vad som kommer till mig. Jag är säker på att jag kommer att tycka om, ja rent utav älska det lilla Knyttet.
Äntligen kändes det rätt och jag kunde ta ett beslut. Det känns som ett bra beslut. 
Knyttet är beställt och bild kommer så fort det finns någon att lägga upp.  🙂

Jag väntar så klart på våren också. Riktig vår. Medan jag väntar så åkte jag och Genbanken till hästarna i hagen med släpkärra och skyfflar. Bajsa sa vi och det gjorde de. Inte riktigt. Men grävde gjorde vi ändå och fick snabbt ihop en kärra finfin gödsel till växthuset och lite annat.
Decibel följde också med och ville ha ut Newt att borsta. Han ville nog allt men hade inte tid, flickerna brunstar och han måste vara stand by så de inte springer bort sig. 😉
Vilna däremot hade både tid och lust, trots brunst. Hon fick komma ut i stället. 
Decibel ville provsitta henne och det gick fint. En liten sväng i paddocken blev det innan Vilna tyckte att Newt drog mer. Och brunstiga djur bråkar man inte med i onödan.. 😉

image

image

Innan hon fick komma ut i hagen fjäskade hon för Genbanken.  Eventuellt kan det ha varit tvärtom också.

image

Tiili sprang mest runt. Hon tyckte nog allt det var konstigt att inte kompisarna kom ut för att leka men familjen var iväg på ärenden. När de ändå var iväg erbjöd de sig att köra inom katthemmet för att hämta kattmat.
När jag messade för att kolla så att det säkert var öppet så ringde kontaktkvinnan upp och sa att de får en bur ledig. Idag. Då kunde ju Ronja komma in och kanske hitta sin familj redan imorgon i bästa fall. Det är kattvisning.

Lilla Ronja har inte mått riktigt bra det sista. De tre vildarna har sprungit runt mer och mer och hon gillar inte det alls. Särskilt en har varit jobbig, jag misstänker att han börjar bli könsmogen. 
Det är tomt här idag. Ingen lite kis som piper och vill gosa alltid och hela tiden. Men så här får det bli, för hennes bästa. Hoppas bara hon kommer hem till en familj fort.

Just nu väntar jag på all motivation jag behöver för att dammsuga och bära tvätt. En kopp kaffe är nog en bra idé att börja med. 🙂

One thought on “I väntans tider

  1. Pingback: Djungeltrumman har slagit | Mmm... jag ska bara...

Vad tänker du? Låt mig veta.

