Med blöjor i tårtan

Jag och Tiili tog en skogspromenad i det fina vädret på förmiddagen. Strålande sol och en del vind men det var bara en fördel för jag hade tagit lite för varmt på mig. 
I gruset växte en ensam tussilago i skuggan av granarnas grenar. Den såg lite ensam ut så Tiili satt bredvid ett ögonblick. Inte för att hon brydde sig om den. 😉

image

Vi kunde tyvärr inte vara ute så länge för jag var tvungen att fixa för att hämta Decibel i skolan. Hon hade tid till tandregleringen. 
Det går framåt med tandställningen, är det nån typ av gummiband som ska dra ihop mellanrummen. Snart klart alltså. Härligt. 

Hemma väntade Tiili och tvätthögen. Och massa annat.
När vi var i Falkenberg köpte jag med ett paket med blöjor hem. Det är ju längesen nu så det kändes lite småskumt.
Jag och Decibel hjälptes åt att göra en blöjtårta. SöstraMi skulle jobba hela dagen och hann inte men det fixade jag ju.
Vi blev rätt nöjda. 🙂

image

I övrigt har det inte hänt värst mycket idag. Att jag har dammsugit massa hör ju ändå till ”det-som-görs-så-ofta-så-det-inte-räknas” Att torka av köksbordet däremot så förbenat tråkigt att det förtjänar belöning och vissel och våg. Nu spelar ju det ingen större cykel om det har hänt en massa för dagen har varit bra ändå. Morgondagen blir ännu bättre. Det är jag säker på. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

