Blir det i tält då tro?

Någonstans måste jag ju sova. Jag har just hittat mitt drömjobb. Ett helt perfekt för mig där jag kan få lite lugn och ro.

image

Det verkar vara ett spännande arbete.
Nja,  isbjörnssäkring har jag ju förstås ingen erfarenhet av men vadå. Hur svårt kan det vara? Jag har ju tre rumploppor som ibland får utbrott så huset skångrar ända ner i grundmuren. En del blåmärken och sårskador har det ju blivit ibland genom åren, ännu mera smärta men jag är kvar i mitt hus 😉
Isbjörnssäkring… Hur gör man det tro? Följer den över farliga områden så att den ska känna sig säker? Eller är det områdena som ska vara säkra mot isbjörn?
Det kan jag säkert klara, jag har sett på Pistvakt och vet hur de blev av med bjärn.
Is i magen har jag. För säkerhets skull kan jag ta med mina iskubsformar. Jag har både hjärtan och stjärnor. 

Jag kommer förstås att sakna sommaren. Det är en fin dag det där. Å andra sidan får jag ju en riktig vinter.
Jag tror bestämt att jag har hittat mitt drömjobb som passar mina kvalifikationer.
Men nä. Det blir nog inget med det. Chefen är av den grinigare sorten så att be om tjänstledigt är inte att tänka på. Jag vet allt vad jag får till svar. Att säga upp mig i protest finns inte på kartan. Jag knegar vidare och tänker tanken på det braiga jobbet jag nästan fick. 🙂
Idag blir det rätt okej också tänker jag. Inte så kallt heller. Kanske inte heller lika riskfyllt. Att köra halm till växthuset räknas väl ändå till de minst farliga sysslorna. Fast det förstås. Jag skulle ju kunna köra in i en glasruta så den spricker och skadar mig. Jag skulle ju kunna sätta en grep i foten och skada mig. Jag skulle ju kunna välta skottkärran och ramla över den och skada mig. Eller så skulle jag ju kunna snubbla i hönshuset och skada mig. Lite farligt är det nog. Vardagen är spännande hemma också.  😉
Dessutom gillar jag inte att sova i tält.

One thought on “Blir det i tält då tro?

  1. Ja, du har rätt, som vanligt 🙂 Sommardagen ser jag fram emot, det gäller att inte missa den!

Vad tänker du? Låt mig veta.

