Måndag gör jag ingenting ingenting ingenting

Men det var inte sant för det var inte sant för med blommor och blader så blir jag så glader.

Morgonen började med väckning och ivägsändning av rumploppor. Den siste under protester men iväg kom han.
En av vildkatterna, Dobby var nere hela morgonen. Så himla roligt. Han är fortfarande så himla skygg så man får inte titta för länge på honim och gå sakta och tyst. Men han vill ändå så gärna vara med. Medan Tiili åt frukost så lekte han med fransarna på hennes yllefilt.

image

Så han vågar komma ganska nära ändå, med godismutor kan han vara ca tio cm från handen om det är lugnt i övrigt. Det blir bättre sakta sakta. När de först kom kunde vi ju inte se dem alls.

Sen hade jag möte, först boendestöd och sen B. Under det senare mötet så ringde det på mobifonen. Från skolan. Jag visste direkt vad det var om och rätt var det. Hoppochstuds hade stuckit från skolan. Troligtvis på väg hemåt. En stund senare, lagom till mötet var slut så kom han gående på vägen, mycket långsamt. Messade läraren som vi bestämt och fortsatte med min dag.

Ute sken solen och varmt var det. Jag bestämde att inneleken med snabeldrake och andra maskiner får minsann vänta. Idag är det ute som gäller. Så får det bli. Växthuset. Odlingslådor och en ännu inte tömd kärra med hästgödsel. Inte svårt att hitte på nåt att göra. Plantorna fick följa med ut för lite sol och värme. De är inte stora alltså, Ronja plattade till och tryckte ner ordentligt när hon envisades med att ligga i ”barnkammaren”

image

image

image

image

Fågeln tyckte att jag stod för nära så den vågade inte komma upp på ‘fågel’bordet.

image

Hoppochstuds lånade ut sin legolåda till Tiili så att hon kunde svalka sig. Det fanns inte mycket plats kvar efter att hon lagt sig ner. 

image

Jag har väntat färdigt också. Mitt knytt har kommit hem. Han är hur söt som helst.
My own. My precious. 🙂

image

image

image

image

image

One thought on “Måndag gör jag ingenting ingenting ingenting

  1. Pingback: Djungeltrumman har slagit | Mmm... jag ska bara...

Vad tänker du? Låt mig veta.

