Du kan spegla dig själv

Det är många år sen nu. Min födelsedag. Min dåvarande vän Marija kom med present och ett tillhörande grattiskort.
Förutom själva grattiset hade hon skrivit en dikt. En fin och tänkvärd.

Den har liksom poppat upp i huvudet lite då och då. Jag kan den utantill så jag läser den för mig själv. Igår på meditationen drog vi vägledningskort och när en av deltagarna fick sitt uppläst så pockade den på uppmärksamhet igen. Den vill bli läst. Uttalad. Funderad över. 
Jag lyssnar till den och uttalar den. Högt fast i skrift så att vem som helst kan läsa och fundera.

Du kan spegla dig själv så mycket du vill
En spegling om dan eller tusen därtill
Men aldrig du kan ens i ringaste mån
betrakta dig själv, som andra
utifrån 
            /MarijaL

Vad tänker du? Låt mig veta.

