Bara för att

Sitter i växthuset. Bara för att jag kan. 
Skriver seriositeter. Bara för att jag måste.Funderar på en kopp te. Bara för att jag vill.Talar om det på bloggen. Bara för att.

Jag såg en mångbening i växthuset.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.Första reaktionen är ett fjortis-iiiiiih och vid närmare betraktelse med lagom säkerhetsavstånd och nogsamt kalkylerade riskuträkningar ang sannolikheten för att mångbeningen ska ändra riktning, så kan jag komma fram till att lite vacker är den allt.

image

Med hjälp av zoomen kan man se att det är fler än jag som har orakade ben.

image

image

Jag skriver seriositeter. Det är jobbigt och jag har skjutit på det men jag måste.
Ett måste gör det definitivt inte lättare men jag måste ändå.
Som Mammi så ofta sa till mig. ”Bara gör det. Sånt är livet. Ibland måste man göra saker man inte vill utan för man måste. Det gäller dig också.”

Hej och välkommen till Livet! Tack.

Vad tänker du? Låt mig veta.

