Vad gjorde du igår?

Jag gjorde lite av varje. Hade möten. Grejade lite och var i växthuset en stund. Tiili var med så klart och lyckan var stor när hon först fick doft av och sen såg Hoppochstuds när han kom hem ifrån skolan.

image

I ena odlingslådan ja jägarns, jag måste ju så resten av fröerna såg jag några mystifistiska hål i jorden. När jag tittade i ett av dem fick jag veta varför.  Eller vem. Varför talade Google om.

image

image

image

En tordyvel. 🙂
Enligt Google så äter tordyvlar däggdjursbajs och den här är ju definitivt rätt för hela odlingslådan är full med hästskit. I gångar lägger den äggen som blir larver som också äter däggdjursbajs. Det är ju definitivt rätt ställe för en barnkammare. 

På eftermiddagen åkte jag och Decibel iväg.  Först hämtade jag min bokcirkelbok som jag glömde sist och sen vidare till vårdcentralen.  Att dela med sig av sig själv är bra och när jag nu har både bra blodvärde och blodgrupp så kan jag ju självklart bjuda på det.
Jag fick ett sånt fint blått bandage om armen sen.

image

Vädret klarnade upp och efter maten gick vi ut. Det var hundbus, studsmatta och fotboll.  Själv låg jag och njöt på pooldäcket till poolen vi ännu inte satt upp.
Poolplatsen såg mer ut som en installation.
Årstider kallar jag det.

image

image

image

image

image

image

image

image

När norgeflädern fick trädet över sig i höstas. ..vintras…för något år sen blev jag besviken.  Desto gladare blev jag att se att det visst lever. Och snart är det smultronsäsong.

image

image

Idag har jag varit helt jättetrött. Ingenting har jag orkat oxh huvudet har dunkat hela dagen. Men på kvällen var det äntligen dags. 
Meditation.  🙂

image

Så härligt är det. En stunds avkoppling med intressanta och bra samtal. 
Många tankar har jag som vanligt men inga slut. Det gör inget. Svaren kommer tids nog. 
Kanske just när jag behöver de som bäst.  🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

