Vi delar en alldeles egen dag

Vi, alla mammor. Vissa firar ordentligt och andra firar inte alls. Jag lutar mest åt inte alls även om jag fått blommor från de två mindre men inte så små barnen. 
Däremot har jag firat mig själv fast det är inte så mycket på grund av dagen utan för att jag ville det. Och för att jag kan.
Jag tog mitt kaffe och gick ut till mitt fina kastanjeträd. La ut en dyna att sitta på och lutade ryggen mot stammen. Det är fina grejer.

image

Jag satt en stund, barfota, i gräset, mitt i solen. Härligt. Jag försvann visst en liten stund också. Ingen slummer utan tankarna flöt iväg…
Maskrosorna blommar för fullt och hela gräsmattan är full av de små gula solarna.
Jag plockade en bukett full av solsken.

image

image

image

Nu är det lunch. Morsdagsöndagmiddag. Jag slår till med havreknäckebröd med salami. Som bonus lite paprika.  Är det fest så är det. 😉

image

Snart ska vi till stallet. För att fira ordentligt ska jag och Lotta rida ensamma. Jag ska dessutom rida Newt. Det blir bra så.
Decibel och Bestie får så klart vara med i stallet och greja med hästarna men ridningen är mammornas. Vi delar ju vår alldeles egen dag med varandra och alla andra mammor. Som firar på sitt egna sätt. Jag firar inte värst alls. Precis just så, på mitt sätt 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

