Dagar skiftar som livet

Livet har sina ups and down. Likaså dagarna som vi fyller livet med. Precis så tung som gårdagen var, just så lätt har denna dagen varit.

Jag och Genbanken började med rn morgonkaffe i växthuset. Det vill säga jag tog morgonkaffe medan han sällskapade. Han hade ju redan hunnit dricka sitt. 🙂

image

Sen hade vi ett par timmar till förberedelser och allmänt lugn. Stora ryggan fylldes och bilen lastades. Genbanken och Decibel åkte i förväg. Till Falkenbergs tågstation. Där hämtade de upp Abbe och Sophie och deras lilla Junibagge ♥
Jag och Hoppochstuds plockade ihop det sista och lastade in påse och hund i bilen.  Sen körde vi till slutmålet. Sumpafallen.
Där väntade vi in de andra. 

Vilken dag vi har haft. Vädret började ganska mulet men solen tittade fram mer och mer.
Samtal och tankar. Vind i håret och torra löv på kläderna. För att inte tala om i skorna. Kaffe och lättlunch med lite stenklättring till efterrätten. Allt med åns brus i bakgrunden.
Underbart är ordet. 

image

image

image

image

image

image

Hoppochstuds klättrade in i ett buskage oxh kom ut med en skatt. En litet glädjetroll.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Hoppochstuds hittade ett sånt himla bra ställe att meditera sa han och guidade mig ut på stenarna för att visa. Väl framme satte vi oss och bara mysade en stund.

image

image

image

Jag fick visst födelsedagspresenter också.  Det hade jag absolut inte räknat med men vilka fina presenter jag fick. ♥
De känner visst mig. Jag är så himla glad.  Tack till er.
Tänk. Just vad jag önskat så, och tänkt att köpa. Men så finns det ju så många olika att välja på och. ..ja.. Det är banne mig inte enkelt med bestämmandebekymmer.
Därför blev det ju hur bra som helst. Det var just dessa kort jag skulle ha  🙂
Och te. Och en riktigt bra tänkarbok med uppgifter att fundera över. Det är inte alltid så enkelt men lärorikt. Och en sten att hänga i halsband. Jag har fixat till en rem till den och hängt om halsen. Stenen trivs där 🙂

image

Jag fick ett sms om jag kan tänka mig att ha nattgäst. Det kunde jag absolut.
Vem kan säga nej till en Jumjum? ♥

image

Denna dagen har varit riktigt riktigt fin. Just som det ska vara. Åtminstone när Carlsson själv får välja 

Vad tänker du? Låt mig veta.

