Gör inte om det där

Jag behövde åka iväg ett snabbt ärende. På väg till bilen gick MaxMorris bakom mig och jamade. Han ville in och äta. Han kan vänta tänkte jag och åkte.

En stund senare kom jag hem och knappt hann jag stänga av bilen förren jag hörde honom. Mjaaauu. Mjaaauuu.
Uppfordrande och bestämd.
När bilen tystnat så kom han. Upp. På bilen.

image

Åk aaaaaldrig ifrån mig igen.
Skynda ur bilen och ge mig mat. Seså. Ut med dig.

image

Ska jag behöva bli arg på dig? Skynda dig sa jag ju. Jag är katt här och då är det minsann jag som bestämmer.  Ut ut ut.

image

Suck. Långsamma människa.

Vad tänker du? Låt mig veta.

