Helt logiskt

Igår var det näst sista gången på bokcirkeln för denna gången. I höst blir det minsann en annan bok men först ska det semestras bäst man vill. 

En riktigt bra kväll.  Mycket prat. Ännu mera skratt. Och självklart en massa klokheter också. Vi är ruskigt smarta allihopa.  🙂 
Vi testade på en mycket intressant meditationsteknik eller vad det nu kallas. Nåt annat alltså än det vanliga. Så vi satt i en ring och skämde ut oss inför varandra utan att ens skämmas för det. 
Vi höll i varandras händer och medan mina händer drogs uppåt så ville mina hållhänder neråt. Det borde varit jättejobbigt men det märkte jag liksom inte av.
Idag däremot har jag himla mycket väldigt ont i mina händer.  Det märkligaste är ändå att vänster hand som fick jobba mest gör mindre ont än höger. Knepigt.

Vi avslutade med att dra varsitt kort och mitt kan sammanfattas lättast med att jag ska se genom slöjorna och se det jag inte ser men som jag egentligen ser och det jag tror mig veta vet jag egentligen inte alls för jag vet i själva verket så väldigt mycket mer.
Dags att gnugga sömnen ur ögena alltså och börja titta på riktigt.  🙂

Dagen har ägnats åt Mister som varit iväg på traumaterapi. Det har tagit tid och det har garanterat kostat på men han verkar nöjd ungen. Lugn och avslappnad efter en lång meditation med sig själv som sällskap. Jag är också nöjd. Det blir nog bra detta.  🙂

Nu ska jag iväg igen och hämta hem vår bil som fått en ny bakruta.
Japp. Så får det bli.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

