Midsommar, sommarfest och semesterboende

Midsommar har det varit fast det har väl ingen missat tänker jag. Vi har helt enligt ett antal år sen en tradition firat med vänner.
Vädret har ju i vanlig ordning varit den stora snackisen och visst var det växlande. Allt mellan sol och skyfall med ordentliga vindpustar. Men vad gjorde det? Vi hade det hur bra som helst. Vi satt i ett partytält och då gör det inte värst mycket med regn.
Det absolut tråkigaste var att den omtalade åskan inte blev nåt av. Skit är det.

Efter maten tog vi hundar och barn gick till skogen. Hundarna sprang som tokar och Tiili visade vad en Golden kan bäst. Bada!
Rottisen Tjejen hängde på så gott hon kunde. Hon vågar inte simma eller doppa sig helt men hon var på g. Tiili hade ju så roligt så hon kunde väl inte låta bli. Till sist kunde inte ens barnen låta bli 🙂

image

Efter lång stund i vattnet med pauser för stolleryck så var hundarna lagom trötta och det blev lagom att gå tillbaka. Mat skulle fixas och grillen tändas.
Mister kom ut en stund och glädjande nog fick jag honom på bild. Det är inte ofta det händer.

image

Hundarna vilade mest en lång stund sen.

image

image

I vanlig ordning så missade jag det där med fotografering.
Det var en lugn och sansad midsommar. Jag bestämde tidigt att jag kör hem vilket var ett bra beslut. Mister fick riktigt hög feber och jag misstänker starkt en reaktion på traumaterapin dagen innan. En vanlig meditation kan ju ge diverse reaktioner så varför inte.
Fast det hela gick lugnt tillväga blev det tydligt hur känslig lilla Tiili är. Berusade människor är konstiga och farliga. Hon nästan kröp omvägar. Hon är inte van vid sånt och vill uppenbart inte delta i sånt skräp heller 🙂

Vi blev inte supersena hem. Hoppochstuds ropade att han bara ville hem och lägga sig och Mister mådde inte bra. Efter en lång sovmorgon gjorde Hoppochstuds egen gofrulle.

image

image

En som vet att sätta guldkant på tillvaron.
Han behövde mycket tröst dessutom. Vi skulle på sommarfest med grillning och prat men han ville absolut definitivt inte följa med. Han hade tur som fick lov att vara hos bästa kompisen. 🙂
Mister mådde fortfarande inte riktigt bra så han blev hemma men vi andra åkte. 
Vi hade himla mysigt.
Jag hade lämnat bud på köp av tarotkort som jag fick. Och alldeles perfekt nog hade han (budet alltså) en bok hemma om just tarot. Den köpte jag. 🙂

Idag har vi mest förberett för veckan som kommer. Vi ska vara i Genbankens föräldrars sommarstuga. Semester fast inte semester. Tyvärr ska Genbanken till jobb så vi åkte i två bilar hit och det var ju bra för jag kunde hitta hit. Problemet kommer på tisdag när vi måste hem en sväng och fixa lite viktigt. Jag har inte en aning om hur jag kommer härifrån igen. Kanske vi hamnar hemma, kanske vi hamnar någon annan spännande stans.  😉

Kvällstid är studietid. Först min nya bok och senare blir det filmstudier. Hobbit minsann. Extended dubbelminsann.
Jag har lastat med en hel hög med böcker och hoppas att jag får åtminstone en läst. Det kanske blir regn nån stund under veckan.  🙂
Fast först lite lärdom. Vad vill korten säga?

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

