Vilken dag?

Dagen har alldeles säkert ett namn men jag behöver inte bry mig om det. Jag är ju lite satt på undantag nu. Känns bra faktiskt.
Idag är det väder som vilken dag som helst.
Det smattrar lite på uterumstaket.
Perfekt tänker jag och laddar kaffebryggaren. Medan det blev klart tog jag Tiili med mig ut.

image

image

image

Det är bara jag och Hoppochstuds uppe. Han sitter inte helt oväntat med gårdagens investering och högsta önskan i present. En iPad.
Själv hade jag personligen inte valt en padda av oklar anledning. Eller jo, den är nog klar och av samma anledning som Hoppochstuds endast godtar en padda. Jag är van vid min Samsungmobifojn och trivs bra med den.
Hoppochstuds har sina egenheter och han har använt iPad i skolan, han är van vid iPad och tänker minsann aldrig använda nåt annat än iPad. Punkt.
image

Numera får vi behålla våra mobiler och slipper radera fem tusen filmer han har gjort. Digitalkameran kan vi ha laddad när vi behöver använda den och dessutom med plats kvar på minneskortet. Inte bara fem tusen filmer.
Det är nåt den pöjken gillar. Fotografera och spela in filmer. På iPaden kan han klippa ihop både film och bild och lägga ljud på.
Dessutom är det en stressfaktor mindre.
Både han och Decibel använder datorn mycket. Både för spel och att se på tvavsnitt men också i avstressande syfte. Är det för mycket runt om kan en dator och lurar göra underverk.  🙂 
Fast just nu har vi bara en dator. Det är ett orosmoment för båda. De försäkrar dig i god tid. När vi kommer hem vill jag ha hpen. När jag gjort detta ska jag ha hpen. Osv.
Om det kan vara jobbigt för oss att lyssna på så är det ännu värre för de själva som kan noja upp ordentligt alltså. Trygghet som i en ask 😉

Men. Snart kommer vår lilldator hem.
Bästaste Abbe kan minsann fixa.
Den la av helt och vägrade starta. Genbanken fick ett par skivor med posten men den ville inte ändå. Då tog Abbe han om skrället.
Simsalabim! Så har den trista xpen förvandlats till en Windows 7. 😀
Som sagt. Bäst är han. På det också 🙂

image
Lotta hade en ganska lättläst bok att tipsa om. Jag lånade den och tänker att jag kanske kan få lite luft i badbollen. Det är visst helt omöjligt att koncentrera mig på en bok. 
Jag läste några sidor igår igen. Under några timmar och jag har inte en aaaning om vad jag har läst. Tankarna svävade ut och bort och var inte alls med mig i boken.
Jag gör ett nytt försök idag. Va tusan. Det är ledigt. Barn sover. Lugnt o tyst. Det regnar. Kaffet i muggen. Hur svårt kan det vara? ????

I Kairo är kl 10.37 om någon undrar. Precis som här alltså. Förlåt. 10.38. Nu.

Vad tänker du? Låt mig veta.

