Tid för tanke och tid för te

Vi är hemma nu. Nästan hela dagen har vi ägnat åt att packa ihop våra saker och städa ur och städa rent efter oss. Maj Gadd så mycket grejer det blir på bara en vecka. 

Jag sitter i växthuset med en mugg te. Jag har gurkor som behöver bindas upp men jag ska bara… Först.
Jag har ju så mycket gott te. Jag har botaniserat runt på Coops tehylla. Det var inte lätt men jag fick hejdat mig från att plocka med mig av alla sorter. Sex stycken blir blev det ändå. Goda kryddiga teer i vackra förpackningar. 🙂

image

image

image

image

I torsdags gjorde vi varsin sockerbomb att sova på. Riktigt smaskigt blev det.  Var och en tog det man ville. Jag har glass med både  chokladsås och kolasås. Ovanpå det frysta bär och vaniljsås. Det la sig som bomull både i och runt magen 😉

image

Fredagen var lugn. Lite plock och på eftermiddagen kom SöstraMi och Jummi. 
Vi åkte iväg och köpte glass och sen spelade vi minigolf.

image

image

image

image

image
image
image
image
image
image
Kvällen avslutades med hämtpizza för de flesta, en kycklingrulle till mig och en BigMac Co för Mister.

På lördagen blev det ännu en minipaus för mig och Decibel. Newt hade en tid för ännu en behandling av Equiterapeuten/massagemannen. Det gick riktigt bra, han har hållt sig bra sen förra gången. Överhuvudtaget har det hänt mycket sen behandlingen. Han verkar liksom gladare och inte så lättretlig som han har kunnat vara. Undra på det om han haft ont. Han är lättare att massera (jag har ju gnott runt vad jag kunnat utan att veta nåt förut också) och verkar faktiskt kunna njuta av det. Gosigare är han också även om han ser en aning flarnig ut på bilderna. 😉
image
image
Fast Decibel är fin så han är ursäktad.

På kvällen fick vi mer besök. Lotta med familj kom en snabbis som blev strandpromenad för att titta på kite-surfarna och andra surfare som sen blev en värmande liten whiskeypinne för gubbarna och grillning.
Och gott te förstås. Både före och efter.
image
image
image
image
image

Nu är Abbe, Sophie och Juni i stugan.
Vi är hemma. I växthuset sitter jag med en kopp te. Gurkorna är ännu inte uppbundna men nu hinner jag inte. Vi ska visst äta kvällemat idag också.

Vad tänker du? Låt mig veta.

