En oändlig jaktturné

image

MaxMorris har varit ute på turné och jagat sork och ödlor och annat bra och ha. Han har inte varit hemma på över en vecka.
Vi har undrat och saknat.
Tidigare i veckan hade Roger sett en katt liggande i diket. Han trodde först att det var deras men så var det inte. Inte visste han att vår kis var borta och inte trodde han att vår kis skulle vara ända där borta. Det brukar han inte vara heller.
Detta har inte gett mig någon ro alls. Jag har funderat och undrat och Genbanken har försökt att lugna. Han kommer, han är och jagar. Men inte har jag blivit värst mycket lugnare. Det är nånting som inte stämmer.

image

Jag vet inte varför jag egentligen inte tänkte tanken själv, kanske för att jag vet att människorna i huset i närheten av den liggande katten själva har långhåriga katter. Kanske för att jag någonstans hoppades. Men Lotta kom på åt mig. Ring och fråga folket i huset. Antingen är det deras eller också är det inte. 

image

Jag fick ett mess idag när jag var i stallet.
”Jag har varit och hämtat hem Max, det var han som var påkörd.”

Så är det alltså. MaxMorris fattas oss. Han finns inte mer. 😦 Lille goe knäppkatten.
Katten vi köpte för att ha ett gosedjur och den som hade mest gott av honom var hunden.
Nu är han på de sälla jaktmarkerna, han kommer att trivas för han var en fantastisk jägare. Han tog så många byten att han själv tröttnade. Tiili fick många många sorkar. Vildkatten har också fått. Allting har han inte ens brytt sig om att döda utan bara burit hem sitt byte. Han kommer att stortrivas.
Men vad hjälper det. Vi saknar honom.
Men nu har jag ro i kroppen. Jag vet var han är. Han är hemma. Både här och där. ♥

image

image

image

image

image

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

