Oodelali oodelali hoppsan vilken dag

Jag gick upp ganska tidigt på morgonen. Inte alltför jättepigg för vi var hos vänner kvällen före. Tiden liksom rann iväg och det blev sent. Men upp kom jag och fixade till lite matsäck och annat, startade upp bilen och åkte för att möta upp mitt sällskap. Efter hej och kram och hej igen så åkte vi vidare. Till Simlångsdalen och Danska fallen. Där fick vi en underbar förmiddag med forsens ljud, stenar att klättra på eller att sitta och filura en stund. Vi fick en härlig meditation till ljudet av vatten och solens värme. Oooodelali. Samtal och skratt. Tystnad och filurerande. Vi gjorde det som kändes bra just här och nu. Där och då.

image

image

image

Genbanken pratar om Romsedalseggen. Pffft. Eggen jag balanserade på var minsann mycket smalare.

image

….fast eventuellt inte 1200 m över havet… 😉

image

image

image

Tiden går så himla fort ibland så det blev dags att åka tillbaka hem igen.
Vi sa hejdå och jag ställde in min kasse i bilen. I ögonvrån ser jag bilen åka iväg och det slår mig. Min mobifon ligger kvar i bilen. Jag måste ringa R genast för jag har inte V’s nummer så jag kan hämta den sen…

Ridå

Jag kom till sans ganska snabbt och gasade efter. Där är kanske rätt bil tänkte jag och körde efter. Det var det och jag kunde hämta min mobil. Ibland har jag tur 🙂

När jag kom hem så var det en del som var badsugna. Om jag hade badat i sjöar själv skulle jag mycket väl ha förståelse för det. Nu badar jag inte så jag har bara lite inlevelseförmåga. Men jag kunde tänka mig varför, det var riktigt riktigt varmt hemma och så kvavt att luften nästan saknades.
Det ändrade sig iofs fort. Ungefär lagom till vi kom fram till sjön. Då blåste det upp.

image

Men fastän det var utlovat åska så blev det bara två-tre ynka mullrande. Så dumt. Jag som väntat så länge.

Vi var frusna när vi kom hem och jag la mig med en bok som jag aldrig läste i. Hoppochstuds ville dra ett kort och läste på engelska vad det stod om det. Jätteduktig är han. Fast han hade inte ro att lyssna på översättningen.  😉

image

Det blåste snabbt över och vi tände grillen och provsatt vår nya uteplats. Den är inte färdig ännu men det blir den till sommaren.  Många månader kvar ju 🙂

image

Eftersom det varit så fint väder passade det fint med glass efter maten. Och lite godis för det hör ju till en lördagkväll. Och en film för barnen innan det blev dags för sängen och tid att smälta dagen. Det har varit en alldeles fantalastiskt bra dag. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

