Ännu ett tidsödande ogenomtänkt projekt

Jag har funderat länge på det och hur fint det kommer att bli. Jag ska bara köpa färg. Tänkte jag. Sen går det som en dans.

Igår var vi i Ullared och jag passade på att gå in på Panduro. Där fanns färg och jag köpte.
Vi köpte blommor till Bobboliten också. En av favoriterna, Gerbera och dessutom utegerbera. Hur fint som helst. Tre olika färger blev det i en kruka.

image

Den åkte vi till kyrkogården med. Hans keramikhjärta som frusit itu och tappat färg såg ju för bedrövligt ut. Tänkte jag och tog hem det. Jag har ju köpt finfin färg. Bara att måla. Vi tog hem lite annat också. Lite målning bara. 

image

image

Rackarns fint blev det.  🙂
Nu måste jag göra mig ärende till Falkenberg också för stenarna behöver bytas ut.
Och gravstensfärg måste fixas. Färgen flagar och släpper från texten. Inte okej alls. Dessutom behöver duvan och stenen rengöras. Mmm.. Snart.

Man kan köpa spännande glass i Ullared också. Om den inte vore slut förstås.
Inte för att jag egentligen vet hur nykter glass smakar men en som super måste vara extra smaklig. En sån överraskning!!

image

Projektet då som jag funderat på. Det är mina lyktor som står utanför växthuset. Två av dem har flagat färg och rostat massa. Den tredje är okej men jag vill byta färg på dem. Det är ju inte så svårt. Bara att måla ju. Nu har jag ju färg. Ju. Bara att skrapa bort lös gammal färg först.

image

Genbanken suckade och menade att det är väl bara att köpa nya. Både billigare och snabbare.
Jo kanske.  Men vadå köpa nytt hela tiden. Sa jag. Det är väl bättre att måla de jag redan har. Det ska nog gå ska du se.
Jojo… hummade Genbanken.

Alltså. Nu sitter jag här. Det är varken så snabbt eller lätt projekt. Inte blir det så snyggt som jag tänkte heller. Tror jag för det tar sån tid. Det där med att köpa nytt är kanske inte så dumt i allafall.
…kunde jag ju kanske tänkt. Om det inte vore för att dessa då ser värre ut än förut.  Och att slänga var ju det jag inte ville från början. Men ja… kanske jag tänkte lite för snabbt ändå. Trots att jag gjort det så länge. 
Fast färgerna är ju fina. Det är ju bra 😀

Vi var hemma hos svärföräldrarna en snabb sväng igår. De hade fått sig ett häftigt getingbo på altantaket. Det växer undan för undan. De är flitiga de där getingarna.

image

image

Så här såg det ut när jag kom ner på morgonen. Saaga, en av hundarna som bor här i veckan tycker inte att skor ska ligga i hallen innanför dörren. De passar mycket bättre i storarummet. Tycker hon. Precis som hon tycker att pappersrullen är mycket finare och framför allt roligare som konfettiliknande strössel över golvet. Kanske hon har rätt?  🙂

image

Alldeles just nu sitter jag och njuter av mullrandet från åskan. Det är inte mycket så jag får passa på.
Jag är lite småseg i huet idag. Hoppochstuds hade en svår eftermiddag och kväll igår. Han rymde hemifrån igen. SöstraMi med sällskap kom med både pojke och cykel efter en stund.  Han behövde beklaga sig en stund hos mormor först, och berätta hur svårt han har det.

image

Men kvällen blev sen och med mycket aktivitet. Mister hade också en orolig natt. Jag var uppe ett par gånger men han ville inte prata alls. Han satt i sängen och gjorde ”experiment” som kanske inte var så genomtänkta. 06.29 kom han in och la sig hos mig. Då hade han fortfarande inte sovit nåt.
Ja vi har fortfarande mobila sovplatser här. De sista veckorna har det varit plågsamt varmt i sovrummet och oroliga barn så Genbanken har sovit på en madrass på kontoret. Svalt och lugnt.
Jag har haft två pöjkar i sängen och en Decibel på soffan i sovrummet. 
Jag har numera ganska många timmars sömn innestående på sömnkontot. En dag kanske jag kan ta ut några som komptid. 😉

Njaha. Nähä. Hoppochstuds ska ha kompis om en stund och lyktorna ska målas. 
Mmm…jag ska bara… ta en mugg te. Först.

Vad tänker du? Låt mig veta.

