Det måste gå troll på gården

Tidigt tidigt i morse när alla fortfarande sov.  Klockan var nog efter fem nångång så det var ju mitt i natten. Vi sov gott jag och Genbanken. Tills vi hör ett väldans brak. Genbanken hörde ett skrik också. 
Hjärnan hann nog knappt vakna innan kroppen var iväg. Första tanken skrek Kattungarna??!!
Kroppen visste visst redan vad som hänt för benen bar nerför trappan där jag hittade lilla Tula. Bakom mig sprang mamma Mimmi som blev nöjd över lite bärhjälp uppför trappan.
När jag först la henne på mjuka täcket verkade hon lite omtöcknad och bara skrek. Mamma Mimmi kom och de båda bröderna kom tultande och Tula pep och skrek stackarn. Jag kollade benen och det som syntes och sen fick jag bara observera en stund. På vingliga ben knatade hon fram till Mimmi som lät henne tutta en stund. Lite tuttetröst gör underverk för strax var Tula på benen igen och jag kunde pusta ut. Men inte kunde jag somna om igen. Jag såg bilden av en fallande kattunge och mådde inget vidare. Fast till sist somnade jag visst ändå och det blev sovmorgon istället.

Idag har jag barnsäkrat trappräcket. Kompostgaller är verkligen bra till mycket. 🙂

image

Idag har det kommit regn. Härligt friskt gottluktande regn.

image

image

Genbanken tog tag i problemet torktumlare. Det är visst ganska länge sen vi köpte den men den är knappt använd. Det är liksom en nödgrej. Jag gillar inte tumlade kläder. Känns konstigt och luktar konstigt. Mjukt och slirvigt. Men vad spelar användningen för roll när den inte funkar som den ska. Piper och piper och blinkar för att behållaren ska tömmas. Men när den är tom kan den inte bli mycket mera tom.
Genbanken chattade med supporten och till slut kom de fram till att vi behöver ha hit en fixare. Blä.

Sen var det dags för tyngre saker. Hade det inte varit för att vi är såpass beroende av  det så hade jag nog struntat i det. Det känns inte bra att stöta och blöta allt negativt. Men då är det ju när Vårdbidragsansökan ska skrivas.

image

Vi skrev och vi tänkte, ändrade och funderade igen. Vi svävade iväg och pratade om annat men fick ändå skrivit en del. Imorgon fortsätter vi. Men vi behövde lite  skrivpaus också och tog med oss hundarna till skogen.  Så ringde Mister. Från hemtelefonen?
Hans mobil krånglar!!!
Jag fick honom att lugna sig och andas djupt. Vi kommer strax så vi kan hjälpas åt att kolla vad som är problemet.  Vafan. Hela skiten var ju problemet. Ingen funkade. Skit också. Han får låna min ex så länge. Samtidigt som han måste ha en mobil så kan det inte få kosta vad som helst

Mobilen har k*kat ur ordentligt. Ingenting funkade alls. Skit också.

Vi fortsatte med skrivandet tills hundarna behövde ut och maten skulle fixas.
När jag kom ut så var det tyst. Det ska inte vara så tyst. Hmm. Det var pumpfiltret till poolen som stod stilla. Det var sönder.
Jaha. Det också. För att varför då?
Och fyrhjulingen står på verkstad. Jojo det blir nog billigt det här. Eller inte. Fast det ordnar la sig. Det brukar det göra.

Vad tänker du? Låt mig veta.

