Vad vill du?

Vem är du som kommer om natten och smyger in i mitt hus och smutsar ner våra kläder? Inte nog med det, varför måste du sprida runt den dessutom?
Har du inga egna kläder? Vad vill du mig?

Och vem tusan använder så mycket grejer vid matlagning? Hela köket är ju nästan fullt av slevar och gafflar och diverse saker.
Mycket otrevligt när SöstraMi var här igår och röjde runt och torkade rent. Hon som just nu är inneboende i föräldrahemmet hade visst abstinens. Då har hon kommit rätt för att bli av med den. 😀
Och du, jag fick aldrig sagt det tillräckligt känner jag. Tack för hjälpen. Den är verkligen värd! 

Ja ni kan ju lätt gissa vad jag gör om dagarna. Tvättar och diskar. Och går upp plågsamt tidigt nu när skoldagarna sparkar upp mig.  6.15 minsann. Miss i nassen nästan ju.

image

Jag ser allt en aning trött ut i ögena. 😉
Min kropp är inte gjord för att gå upp så tidigt men oj vad skönt det är sen. När barnen åkt vid halv åtta och jag börjar på.  Det är under förmiddagen jag har min tid. Det är då energin är på topp för sen får jag ofta en ordentlig dipp frampå eftermiddagen. Alltid. 
Det märks verkligen nu när alla kommer iväg som de ska. Även Hoppochstuds som numera åker skoltaxi och hittills är så himla nöjd med skolan.  😀
Som jag och självklart Hoppochstuds själv har kämpat varje morgon. I bästa fall fick jag iväg honom bara lite försent. I många fall framemot tio-elvasnåret. I sämsta fall inte alls.
Jag hoppas så att det ska fungera nu. Det måste fungera!

Det börjar bli dags att kolla upp så att Mimmi kan kastreras också. Helst ska ju hon hitta ett eget hem med massor av kärlek och gos.

image

Jag måste kolla hur pass tam och hanterbar hon måste vara. Vi kan klappa och gosa massor.  Lyfta går också men hon är varken van eller gillar det.  Men hur det skulle gå på djurklinik har jag ingen aning om.
Det största problemet är nog transporten dit, hon får panik bara att bli instängd på badrummet en liten stund. En transport är väldigt mycket mindre. Jag vet inte hur jag ska lösa det ännu. Jag vill inte hon ska bli för stressad och kanske bli mer skygg igen. 
Mmm… Tål att fnulas på. Kanske bör träna henne lite. Ja det kanske kan funka. 
Ska nog allt hämta in transporten och tvätta rent den och bädda mysigt.  🙂

Men först, -mera tvätt. 

Ha en strålandes bra dag. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

