Ibland träffar man på människor som tänker precis som en en själv.
Det är häftigt tycker jag.
Jag och Lotta tex har umgåtts så mycket att vi har lärt oss att tänka likt. Eller hur den andra tänker. Och ev varför. Eller som med Genbanken. Men jag menar inte så utan när tankarna som alltid är i spinn verkar vara i samma spinn som någon annans tankar. Ibland blir bara hälften sagt för resten behöver inte sägas. Eller en börjar och den andra avslutar. Ibland kanske en tänker en tanke medan den andra uttalar den.
Inte bara tankar stämmer alltid utan en del saker man gör. Och varför.

Pang. Nu dog ev en bock. Det är visst jakt lite varstans. Ett skott brann av just.

Det är väldigt avslappnande att möta dessa människor som snurrar på samma sätt. Och energibesparande. För jag slipper förklara en massa. Det är ganska ansträngande ibland för även om tex Genbanken går fint att prata med så blir det ibland ganska ensamt. Som han själv säger,  jag måste förklara mig, han ser inte samma ”film” som jag och är en dålig tankeläsare. Dessutom gör jag en del tankevurpor under tiden och det underlättar nog inte. 😉
Fast igår,  när vi pratade just om det här så såg han exakt samma film som jag för han hade också mött en människa som spann på hans håll.  🙂  
Det är en förmån faktiskt att möta såna människor. Att låta tankarna fräsa fram liksom, de kan komma i vilken ordning som helst och ändå kan någon ta emot och ge igen. Sen kan jag gå vidare med vardagen igen där vi ibland sitter på varsin biograf och försöker sen att berätta det vi just sett. Det kan bli riktigt spännande. Ibland blir det riktigt bra. 

…ooch ibland blir jag arg…

Det kan ju faktiskt varit något annat djur som dog. Det behöver ju inte vara en bock. Det finns ju annat. En påkörd katt kanske. Eller grävling.
På tal om grävling har du det länge varit blött i slaskeskåpet. Idag hittade jag varför. En slang till överfyllningsutloppet eller var det heter hade ju lossnat. Det visste jag egentligen. Fast jag har inte reagerat på att slangen ska sitta där. Förrän idag. Tjena blixten.  😉

Idag var det förresten inga blixtar här hemma. Barnen var trötta efter igår. Hoopochstuds fick ett fint utbrott här på morgonen och vägrade åka till skolan. Lätt konstig logik det där. Han är arg på mig och tänker inte åka till skolan utan stanna hemma. Hos mig. :-/
Till slut fick jag ändå vänt på honom och han kom iväg som han skulle. Ibland är jag bra alltså. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

