Snabbmatsrestaurangslokalvårdande personal

Det är jag det. Jodå, så är det.

I slutet av förra veckan ringde SöstraMi. Hon sa lite frågande att visst har jag sagt att jag vill ha ett fåtimmarsarbete när barnen är iväg. 
-Jodå, så är det. 
Hon sa lite hemligt att hon sitter i samtal med chefen som behöver extrapersonal till städ.
-Fyra timmar. Under skoltid. Intresserad?
-Klart jag är. Jodå, så är det.
-Okej.  Då vet jag. Säger hon. Jag hör av mig. Pöss.

En stund senare kommer ett mess. När kan du vara här?

Oj. Anställningssamtalet. Jag hade redan planerat en sväng till byn under eftermiddagen. Jag kan utöka tiden. Inga problem.

Bara att komma alltså.
Jag funderade en stund på om jag skulle bli nervös eller inte men nä, det orkade jag inte med. Inte heller la jag energi på att hitta på några överdrivna skäl till att ge mig jobbet. Jag är la så det räcker ändå?

Och det var jag visst. Idag har jag varit på jobb. 3 dagar i veckan mellan 8-12. Helt bra ju. Det är en del att komma ihåg. Och flera våningar att lära sig. Tre stycken ju. 😉
När jag stämplat ut för hemgång fick jag fråga henne jag jobbat med vilken väg jag kom in genom i morse. 😉

Denna veckan har redan gett mertid. 🙂 Jag ska jobba fem dagar istället för tre. Det betyder att redan i mitten av veckan kanske jag hittar ut själv.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

