Däckad, nedslagen fast på bra humör

De sista dagarna har varit direkt plågsamma. Jag har blivit nedslagen av en sanslös trötthet. En sån som bara dänger till och däckar.
I fredags till exempel. Den morgonen var ju iofs som den var. Decibel mådde inte bra alls kvällen före och det hade inte blivit bättre. Tog beslut om att hon kan bli hemma och la fokus på att Hoppochstuds skulle komma ur sängen. Det var allt annat än lätt för han ville inte alls. Åka ensam i taxi? Bara det liksom.
För att inte tala om det orättvisa i att de andra var sjuka och skulle bli hemma.
Det slutade med att jag blev arg och drog honom ur sängen i princip. Fast sen gjorde han sig klar för att åka.
Så hände det nåt just som taxi kom. Han fick ett frispel och vägrade. Jag provade att dra o putta iväg honom men han sprang iväg. Runt huset och in genom köksdörren. Han skrek o ylade.  Det var bara att inse att någon skola blir det inte. …

Jag var så trött. Jag kände att jag verkligen måste lägga mig en stund. Jag tog med mig telefonnummer till skolan och en bok och började att messa alla skolor och annat.
Sen somnade jag. Ordentligt. 
Ett par timmar låg jag i sängen innan jag behövde fortsätta med annat. 
På eftermiddagen var det ridning. Det var helt underbart.

När jag kom hem igen behövde jag en dusch. Eller varför inte ett varmt bad för jag var nära sömn igen. Fast i badkaret låg ju bolltäcke och väntar på en tvätt. Nåja , en dusch får det bli, jag hinner ändå inte mer. 
Satt där och var frusen och kunde inte få nog av varmvatten. Jag var trött och ville bara sjunka ihop. Inte bara som en påse nötter på pallen utan på riktigt. Hmm…
Badkaret är ju upptaget. .. Hmm…
Ahaa 🙂 Jag tar förstås Tiilis badbalja. Den ordentligt stora murarbaljan. Där kan jag nog gå plats. Sagt och gjort. In med baljan i duschen. Ner med rompan och på med värmen. Aaaah…
Behöver jag säga att det dröjde inte länge innan jag somnade fast det visste jag inte om utan jag bara vaknade när vattnet var plågsamt kallt. 

Jag satt där en stund i en hög och bara satt. Jag orkade inte tvåla mig och klättra ur men jag hade visst inget val. Det var ju fredag och det betyder tacos. Bara att sätta fart alltså.
Decibel och Hoppochstuds var gulliga och hjälpte till att skära grönsakerna till.
Sen blev det en Galenskaparnafilm till det.
Aa fast jag somnade ju förstås. Igen. Och Hoppochstuds också. Decibel var nära så när hon ville starta en till film flaggade jag för platsbyte. Jag vill lägga mig. Jag behöver sova. Vi tittar imorgon. Snälla!
Så blev det. Klockan var 22.01 när jag la mig i sängen. Å så skönt det var att sova igen.
Hela natten sov jag utan att vakna. 

Lördagen kom. Vi klev ur sängen och förberedde för barnkalas. Tyvärr blev det inget av ruskigt trista skäl. En stor depression med mycket gråt blev det men det fanns ingenting jag kunde göra för att ändra på faktum. 😦
En stund senare höll jag på att somna i tekoppen men ett köksbord är inget skönt att sova på. Jag får ont i revbenen av det så jag flaggade för platsbyte. Jag behöver lägga mig en stund. Jag går upp till sängen. Jag fick faktiskt två rumploppor med mig. Ev somnade de båda. Jag gjorde det definitivt.

När vi hade vaknat var det dags att plocka en del och fixa mat. Vi bestämde oss för en tidig kvällsmat så vi hinner smaka på godiset ikväll. Risken finns ju att vi somnar ifrån det och jag köpte så mycket gott på förmiddagen och det ville jag inte missa. Många Dumlekolor och Geisha och saltgrejer. Dessutom låg det en påse halvuppäten M&M i skåpet. Men jag var så trött så trött.

image

Jag fick faktiskt ta en kapsel för att ens hålla mig vaken. Ja givetvis av min medicin, inte nåt annat konstigt. En Ritalin10 bara så inga konstigheter. Jag lyckades faktiskt vara vaken. Fixade tvätt och annat. Jag var faktiskt i tvättstugan nästan hela kvällen och Decibel som var sällskaplig röjde ur hela sin garderob. Bara just för därför gjorde jag ett röj i min också. Eller. Det kan också bero på att jag behövde få plats med allt rent. 😉

Till slut blev det läggdags äntligen. Jag tänkte jag skulle få skrivit ett blogginlägg men tja… jag skrev en bit sen orkade jag inte längre. Men det funkade ju fint att skriva klart nu. Jag ska göra mig en stor balja kaffe. Eller om det blir te kanske. Synd jag inte har citron hemma, citronvatten hade varit gott. Men vatten har jag så det får la duga 🙂
Därefter väntar tvättstugan. Jag bara måste få ordning på den igen. Det ser ut som om tredje världskriget utspelat sig därinne. Inte okej. Fan vet om det inte krigats i köket också… Jaja, nåt ska jag ju göra idag också.
Om jag håller mig vaken alltså 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

