Jag hatar detta! !

image

Jag hatar detta skriker Hoppochstuds. Jag hatar att jag har Aspergers och Adhd. Jag hatar det. Jag hatar er. Det måste vara ni som har gjort det. Du och pappa. Ni hade det förut och sen har ni smittat över det på mig. Fan på er!!

Hoppochstuds var upprörd. Över en massa saker. Och att han inte orkar/klarar av de sakerna som andra inte klarar av. Hans begåvningar är inte gåvor alla gånger.

-Det smittar inte. Men sa jag. Du glömmer en sak. Hur rackarns bra du är. Och hur kan du vara så säker på att det är du som är konstig och annorlunda och inte som de andra. Tänk om det faktiskt är så att du och alla andra med samma problem är de som äger. Men att resten av folket, skolan och samhället förstår. För att de inte är lika snabbtänkta.
Du vet, du är ju himla bra på massor. Och du tänker ju jättesnabbt. Hela tiden sprutar ju tankarna. Vanliga människor hinner inte med.
-Vad menar du nu mamma?

-Att du är ruskigt bra men det kostar på. Du vet om din hjärna är konstant uppkopplad så har den heller inget filter. Det är betalningen du får göra. Att ta in allt ljud och allt folk och allt allt. Det är skitjobbigt så klart men det betyder inte att du är sämre.
Det är därför du inte klarar av en vanlig skola för där är det för mycket av allt. Därför kan du inte koncentrera dig på rätt saker. Inte för att du är sämre än någon annan. Tvärtom var du en av de bästa i klassen. När du orkade.
Du kan bli exakt vad du vill när du blir stor.

-Nä för jag är dålig och klarar ingenting.

-Du kan allt. Men det kostar. Därför måste du ha den tid du behöver. För att orka vara uppkopplad. Kanske du lär dig hur du stänger av ibland,  kanske inte men oavsett så är valet ditt. Precis vad du vill. 
Skådespelare, bilförsäljare, grävmaskinist. Bara välj vad du vill. 

Hoppochstuds funderar. Inte så arg längre. Han kan till och med sitta i knät en stund och kramas. Jodå, ibland sitter han stilla. Ibland har han munnen stängd såpass länge att han kan pussas också. Ibland blir pussarna blötare 😉 Emellanåt kan jag bli helt galet arg på honom när han studsar runt och gapar och skriker. Ibland kan jag inte hålla mig för skratt. Det händer alltid saker runt den pojken. Men kanske det krävs en del att uppskatta det. Just därför kanske han blir udda. Och helt enkelt bästast ♥

image

image

2 thoughts on “Jag hatar detta! !

Vad tänker du? Låt mig veta.

