En vardaglig dag. Bara så där

Här ligger jag. I Mammis säng med en Jummi bredvid. Han sover så sött lillhjärtat. SöstraMi är lite kvällschaufför,  just så som det kan bli ibland. 

I morse var det massa minusgrader. När jag åkte till jobbet var det tre vilket betyder att nedanför vårt är det kallare, fem-sex eller så.  Det kändes ju på det som skulle skrapas från rutan om inte annat. Inte blev det lättare när jag inte hittade någon isskrapa så det fick bli en plastbit som jag rotade fram.
En vacker morgon där jag såg hur dimman lyfte och flöt upp. Tyvärr fick jag ingen bra bild på det.

image

image

image

Efter jobbet blev jag bjuden på lunch. Å så gott det var, precis vad jag behövde.  Sen hämtade vi in hästarna och gjorde iordning för en tur i skogen. Fantalastiskt var det idag också. Som balsam för själen. 

En dusch några timmar senare så känns det fredag på riktigt. Imorgon har jag tänkt mig sovmorgon. Joodå. Så är det 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

