En annan dag…

Idag är en annan dag. En sån där dag som händer andra. En sån där dag du hör talas om. Kanske läser i tidningen eller ser på nyheterna. Förfäras och tänker snabbt,  ”stackars dem”.

Idag är en sån där annan dag. En som som händer andra. En dag där det blir tydligt. Vet du? Det där du hört talas om. Det händer inte bara andra. Det hände ju mig…

image

image

image

Det kom en liten groda på besök.

Dagen i övrigt har varit blandad. Jag har haft en Jummi hos mig idag och vi har mysat medan hans mamma/SöstraMi har jobbat. Imorgon ska jag jobba och då får hon hålla sig hemma. 🙂
När Jummi blivit hämtad lastade jag in två rumploppor i bilen och åkte till blomaffären och köpte blommor. Till Bobboliten så klart. Sen hem och hämta Genbanken och vidare till kyrkogården. 
Efter en stund där åkte vi hem och jag bytte till rena kläder. Strax kom Lotta och hämtade mig. Höstens bokcirkelstart. Bra grejer det. 

Jag fick låna en bok jag läst om en del men aldrig tagit tag i. En sån där bok som ska läsas i tystnad och när jag orkar med mig själv och mina reaktioner. En svår och tung bok. Det är nog dags nu. 
En annan bok för en annan dag. 
Somliga dagar är just så. En annan dag. 

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

