Ledigt oledig dag

Idag har jag varit ledig utan några läkarbesök, jobb eller utvecklingssamtal. Riktigt skönt har det varit. Istället har jag tvättat. Och tvättat. Och tvättat. Jag har verkligen överfyllt tvättlinorna och torktiden kommer bli längre. Fast imorgon ska jag jobba igen och därefter har jag andra planer. Inget tvättande imorgon alltså. Avfuktaren brummar bra utan min inblandning.  🙂

image

Lite annat har jag ju förstås också gjort men långt ifrån så mycket jag ville få gjort på min lediga dag och allt. Jag har t ex sprungit i skytteltrafik till övervåningen. Mister som har haft hemmadag har varit särdeles svår att få kontakt med. Jag tror jag började vid halvelvatiden, han har stort minus på sömnkontot så jag tyckte allt att han kunde sova länge. Fast inte sååå länge. Jag har ropat och varit uppe,  tjatat, pratat och gnatat men icke.  Femton i arton kom han äntligen stolpande som en stelopererad nedför trappan. Kvart i sex!!! Fattar någon hur det går att sova som  stenad så länge???
Nu ska han se klart en film,  duscha och sen sova igen. Imorgon bör han vara pigg och utvilad.  🙂

Jag har fått bokat en tid för kastrering av jourkatten också. Det börjar bli dags för henne att få en egen familj. Hon är ruskigt trött på ungarna nu, de får knappt komma nära henne. Självklart kan det ju dröja av med en familj men jag är inte orolig alls.  Hon är en härlig katta med humör och dessutom väldigt vacker. Det ska väl inte vara omöjligt. Bara någon är beredd att ge henne tid och massa kärlek för det behöver hon men det är värt att vänta in henne 🙂

Kattungarna ja. Vilka pärlor. Hoppochstudsens lille Theo är la för go.

image

image

Vilken tur att Tiili fick en ny säng så att kisarna har någonstans att ligga 😉

På eftermiddagen drog Decibel igång en omgång bulldeg som hon och Hoppochstuds bakade till. Mycket gott.

Jag har hittat två böcker som är väldigt intressanta. Troligtvis måste jag köpa dem. Jag behöver fundera lite. Tills imorgon eller så. Om jag känner mig rätt så gör jag slag i saken. Detta är något som jag fnulat på en hel del och det lär inte bli mindre så…
Egentligen har jag nog redan bestämt mig,  betänketiden är mest för sakens skull.

image

Läs mer om Shock to the system-djurvaccin om du vill se vad det handlar om.

Den andra boken är denna.

image

Om denna finns att läsa om här. 
Men som sagt,  jag funderar till imorgon 😉

Min lediga olediga dag är snart slut och imorgon är en alldeles oledig dag. Jag har minsann massor att fixa, jag får nog sova på saken tror jag.
Ja. Joo. Mmm…jag ska bara… Först.

Vad tänker du? Låt mig veta.

