Fundersam

Åh mamma. Du är den bästa mamma som finns. Jag hoppas att jag aldrig får någon annan eller blir av med dig. Jag skulle inte ens byta dig mot tio biljoner. Trettio kanske. Fyrtio skulle jag definitivt byta dig mot. Så köper jag tillbaka dig. Fast om jag får hundra biljoner så köper jag inte tillbaka dig. Då ska jag bada i pengarna. Som Joakim von Anka.Du kan vinna guldmedalj i finhet.Hoppochstuds är en fin pojke. Alldeles underbar faktiskt. 

image

Och minuterna före de fina orden så ringde det på min mobil. SöstraMi. Nu? Bäst att svara om det är viktigt. Det var lille godingen. Motters (mosters) hjärta. Han skulle sova och ville säga gonattepuss till motte. Kärlek.
Nu tror jag bestämt att han borde komma hit snart, det är ju längesen nu ju. 🙂

Vad annars då? Jag fortsätter vara ensam mamma medan Genbanken förkovrar sig i både lärdomar och annat manligt. 😉
Idag har jag jobbat lite extra också. Det var ordentligt smutsigt och jag som inte är så van vid arbetsuppgifterna fick det hyfsat stressigt en stund men ingen har hört av sig ännu så jag har nog inte missat nåt allvarligt. Ja jag städar ju som sagt på Burger King.
Men alltså. Folk. Människor. Hur beter ni/de  sig? ?
Hur går tankarna och samtalen egentligen?

-Mamma jag orkar inte äta upp mina pommes/kyckling/burgare.
-Nämen oj. Släng det på golvet, vi är ju inte hemma nu ändå. Passa på min son.

-Åh att det ska vara så långt till soptunnan. Då måste jag ju resa på mig. Äh, jag är ju inte hemma, det är bara att spotta ut.

-Nu är vi borta barn, när händerna ändå är nersölade med dressing så gegga in det på fönsterrutan. Så kan vi se hur vi inte vill ha det hemma. 

Hoppsan. Hela läsken spall ut på golvet.  Attans också. Nåja, det torkar väl.
Hoppsan. Där flög ketchupkoppen också. Det blir himla intressanta fläckar när den rinner sakta neråt för att sen stelna.
Oj. Halva pommespåsen råkade visst välta. Nåja. Shit happens.

Konstigt att man ska få så mycket skräp när vi äter ute. Servetter, dipkopp, ketchupkopp,  sugrörspapper, pommespåse. Vad ska vi med det till. Va fan. Ner på golvet med skiten.

Ja alltså. Hur tänker folk? Jag förstår inte. Men förstår att jag gjort rätt med barnen som minsann får plocka upp minsta spill och lägga i skräpet. Det ska fanken se ordentligt ut efter oss. Det hör väl för sjutton till sunt förnuft. Eller? ?

image

Nu dröjer det inte länge till innan vi ska på vintersemester och fira Genbanken. Roligt är det att Tiilitösen ska följa med. 🙂 Vi behöver nog fixa oss en takbox till bilen att lasta i. Hon måste ju också ha gott med plats hela resan.
Hjärnan går på högvarv med planeringen inför jul. Vi ska vara här allihopa på julafton och det ska bli rackarns roligt.  Eller ja, inte mammi och pappi förstås, de ska vara utomrikiskt. Alla har vi inte fått svar ifrån ännu men det finns tid ännu.  🙂 Roligt roligt.

Vad tänker du? Låt mig veta.

