En bra dag alltså.

När jag jobbat och Mister kommit från skolan tog vi lite frunch och fixade oss klara. Han skulle till Bup och därefter behövde vi handla.

image

Han tycker att jag är galen. Jag plockade till mig Ekologiska varor där jag hittade.
-Men, sa han.  Den är ju billigare.
-Ja jo. Men denna är o-gift-i alltså ogiftig. Mycket bättre! 
-Du är galen.
Nästa vara samma sak. -Du är galen. Jag tycker faktiskt ditt ekotänk har gått för långt. Det blir dyrt.
-Japp sa jag.
-Men det drabbar inte bara dig det där. Vi äter ju också. Och jag bryr mig ärligt inte.
-Javisst svarade jag. Avgiftning är bra. Och med dina svårigheter borde du definitivt bry dig. Alla gifter kan ju faktiskt göra så att både Aspergern och adhd försämras. Det är ju himla onödigt.  Då är det rätt billigt att köpa ogiftig mat.
-Hmm. Aaa… Mmm…

Vi kom ut till bilen till sluta. Massa handlat blev det. Massa ekologiska grejer. Och fluorfri tandkräm.

image

Det ska dras in på radikalt. Visst har jag ju hört om att fluor inte är bra i för stora mängder. Det har väl alla. Men inte har jag tänkt hela vägen utan kört på och tagit för givet att det är ingen fara att jag sväljer tandkrämen. Jodå. Det gör jag. Gjorde.  🙂 Jag älskar tandkräm, ju starkare desto bättre. En klutt tandkräm på fingret när jag ändå är på toa, varje dag. Nu är det slut med det. Jag har läst både här och där om hur obra flouret är. Men tänkte jag först, om jag köper barntandkräm istället, det borde ju finnas utan fluor och vara betydligt bättre. Eller hur?? Inte går barnen fria heller. Det är så att jag blir mörkrädd.
Bra är att Ica Kvantum i Falkenberg har tagit hem fluorfri tandkräm. Tyvärr endast med aloe vera men jag har en flaska eterisk olja, pepparmynta. En droppe på tandborsten så ska det säkert ordna sig. Men nåt sväljande blir det nog inte. Suck…

Mister har förresten löst ett stort problem. 
Han funderade över varför det heter kåtbock.
Så kom han på att den nog känner sig horny. 😉

Nu ska jag ha börjat med maten men riktigt så blev det inte. Bara en liten stund. I vanlig ordning blir det tacos och Stargate Atlantis. Genbanken är på julbord stackarn. 😉
Sen ska vi äta chips för det har vi köpt och så är det bestämt. Precis som alltid.
Same procedure as always.
Nu är det nog dags att sätta fräs på färsen. Jag kan ju inte sitta här på golvet hele kvällen. Gack upp med sig.

Vad tänker du? Låt mig veta.

