Året vi minns

Detta är året när både jag och Mister har använt mössa. Jag köpte en idag.

image

Idag har varit lugn. Medan Genbanken och Decibel hyrde längdskidor så gick jag och Hoppochstuds en runda med Tiili.

image

image

image

image

Därefter gjorde vi så lite som möjligt. Det känns så skönt att göra ingenting och sen vila lite efteråt. Skidåkarna kom hem och vi åkte ner för berget för att handla lite mat. Vi åkte i snö men innan vi hunnit halvvägs var vägen snöfri. Bara isen kvar.

image

image

Efter maten tog jag och Genbanken en längre runda med Tiili igen. Hoppochstuds följde med först men det blev för mycket för honom så vi fick gå tillbaka till stugan med honom.
Innan läggdags tog det stopp på riktigt och han fick ett bryt. Sprang runt vilt skrikande och satt och hyperventilerade emellanåt. Det mattades av och han kom i säng till slut. Han är supernervös inför julafton och vi har redan berättat vad han ska få. 

Imorgon åker Genbanken och Decibel över till Trysil i Norge. Sverige har temperaturproblem som ger snöbrist som i sin tur gör att backarna ännu inte kunnat öppna. Ingen slalom alltså till Decibels stora besvikelse. Men med så nära till Norge så löser det sig. Vi andra blir kvar i stugan och pillar oss i naveln. Och går promenader med Tiili förstås. Kanske rentav plockar iordning lite. Vi ska nog hitta på något.  Fast först ska jag sova. Sjukvart i timmen på ett ungefär.

Vad tänker du? Låt mig veta.

