Att vara här när jag borde vara där.

Här sitter jag och det känns inte alls bra. Jag skulle inte alls vara här,  jag skulle vara med Decibel till sjukhuset för att hålla henne i handen och stryka håret i pannan.
Jovisst,  hon har sin pappa med sig så på det viset går det ingen nöd på henne men jag gillar det inte alls.

Igår efter jobbet hämtade jag Decibel från skolan. Hon messade redan på förmiddagen att hon hade ont och inte mådde bra. Jag jobbade ju och bad henne försöka lite till men höra av sig om det blir för jobbigt. Hon ringde och jag hämtade. Hon hade ordentligt ont hela dagen stackarn.
Idag har hon varit hemma ifrån skolan. Vi har varit hos tandläkaren och en kort sväng i stallet med en kopp te hos Lotta efteråt. Men hon ville hem. Ut ur bilen och sen var det illa på riktigt. Jag hittade henne gråtandes på toagolvet.

Jag har haft lite aningar under dagen. Nu också. Frågade och klämde, hon skrek och det blev värre. Magen gör ont ont ont. Runt navel ner mot höger. Kan inte sträcka ut benet… Blindtarmen. .. Kollade med Google för säkerhets skull och bockade av symtomen ett efter ett. Febern har jag inte kollat.
Bad Genbanken att ringa sjukvårdsupplysningen och de tyckte att det första som ska göras är att förhoppningsvis utesluta en blindtarmsinflammation.

Så där är de snart framme. Och jag skulle vara där istället. Speciellt som hon ville att jag skulle följa med. Vi skulle varit båda. Men de andra barnen. Läggdags. Skola imorgon. Saker som ska vara som de alltid är. 
Nä, jag får bli hemma. Här. När de är där.
Jag gillar det inte alltså. Gillar inte alls.
Genbanken är stark och bär henne när hon inte kan gå. Det kan inte jag men jag är bra på att stryka pannor och hålla handen. 
Jag hoppas att han åtminstone håller handen. Men jag kan inte veta, för de är där. Det är inte jag. 

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

