Dagen efter dagen före

är det slappedag. Inte på grund av bakfylla, det blir det inte av ett glas vin och en cider. Det skulle vara för allt vatten jag hinkade i mig då. Nä, slappedag är för att det blev sent, för att jag är trött och för att jag inte har lust med något annat. 🙂

Igår jobbade jag som tänkt, det kändes lite konstigt med Decibel och Genbanken på sjukhus.
Det finns tillfällen jag undrar om handpåläggning funkar och detta är ett sånt. Det finns ju de som säger att jag kan sånt. 
Men Decibel hade alla tecken på blindtarmsinflammation. Läkarna trodde också att hon hade det. Proverna visade däremot ingenting. Så på fredagen togs nya prover men de var fortfarande bra.  Det visade ingenting alls.
Decibel blev utskriven och kunde åka hem utan att vi vet varför hon har så ont. Hon har fortfarande ont och har legat hela dagen men så länge det inte blir värre så finns det ju inget att göra mer än att svälja piller.

När jag slutat jobba och kom hem så var de redan hemma. Genbanken var lite sleten och tog beslut att inte åka till jobbet.
Vi tog med oss Tiili och gick till skogen istället där vi tänkte igenom hur vi gör med kvällen. Vänner var inbokade sen ett tag och Decibel tyckte själv att vi skulle köra på. Vi bestämde att så blir det.

image

När vi kom hem tog vi en kopp kaffe. Möjligen två. Eventuellt tre. Jag fick för mig att blanda min kortlek och kanske till och med dra ett kort. Delar i två högar för blandning och ser nåt märkligt. Likadana kort. Överst i varje hög. Fast. Det ska inte finnas likadana kort.

image

Vilka är oddsen? Att av 79 kort få upp två likadana? 
Vid en kontrollräkning visade det sig dessutom vara 86 kort. Märkligt. Det finns nog fler dubbletter kom jag fram till och sorterade en stund och visst var det så. 

image

På kvällen kom våra vänner och vi hade en riktigt trevlig kväll. 
Hoppochstuds och deras pojk somnade på plats. Två slagna hjältar som trotsat mörker, kyla och snöyra och lekt massa.

image

Vi kom inte i säng förrän vid halv tre eller nåt. Jag har haft en ordentlig sovmorgon och den var jag väl värd. 🙂

Vi gjorde inget vettigt och efteråt gick vi till skogen med Tiili. Hoppochstuds var också med. Så härligt det var.

image

image

När vi kom hem igen utropade vi dagen till slappedag och gjorde ännu mindre.  Vi kan greja en annan dag. Och diskmaskinen har liksom kört ihop lite så någon disk brydde vi oss inte om idag. Det mesta har vi redan hunnit med ändå.
Film har vi också tittat på. Och ätit chips. Och choklad.  Som sagt, slappedag är dagens ord. Så slapp att det blev jobbigt att sitta uppe så jag gick och la mig. Vi alla gjorde det.
Vi tittade på en film på Netflix men plötsligt försvann wi-fi och internetet. Skit är det. 
Med tanke på vädret utanför så är det nog bortblåst på riktigt

Jag har handlat förresten. Böcker igen. Jag har tittat på dessa förut men det blev inte av.  Så pratade jag och Genbanken idag om nåt annat men ändå inte.
Så gick jag in i en av grupperna jag är med på Facebook och så kom en länk till dessa böcker upp.  Det kan bara betyda att dessa ska köpas så det gjorde jag.

image

Dessa köpte jag HÄR och där finns mer information om dem. Det ska bli intressant att läsa om. 

Min jätteförsvunna bok är också upphittad. Jag var i gropen att beställa en ny faktiskt men jag skulle bara.
Stod i duschen när det liksom pratade i huvudet och spelades upp en liten sekvens.
Titta i källaren. I Nubbes eller kanske Newts täckessäck. I kanten där .

image

Jag såg bilden när jag la den där och närapå fick minnesvärd av hur jag tänkte. Jag ska ändå ha säcken med mig hem så där blir bra. Men som jag har letat. Både i stallet och hemma. Åh vad glad jag är. 🙂

Jaha nähä. Nu har jag redan somnat ifrån detta så det ska jag nog fortsätta med. Ska bara publicera… Igår. . Så. . Godnatt gott folk.  Godnatt Carlsson.

Vad tänker du? Låt mig veta.

