En fulramsa över tösalt

Jag avskyr vägsalt. På riktigt.
Nu ogillar jag det ännu mer. Jag har haft det lite meckigt på jobbet för golven är täckta av ett tjockt intorkat lager med salt. Som jag ska tvätta bort. Hurra.
Väl färdig idag,  en stund efter enligt ”tidtabell” så ser jag det när golvet är torrt. Hela golvet är flammigt. Av det förbannade saltet. Blää. Skit är det.
Imorgon blir en repris av dagen. Nytt intorkat salt ska tvättas bort samtidigt som det flammiga. Kvar lämnas en flammig yta efter saltet. Morr.
Nåja. Jag testar annat medel. Det ordnar sig men jag gillar verkligen inte tösalt.

Och vägarna som ska saltas långt innan det blir halt. Förbannat. Geggar ner hele bilen. Och rutan. Jag har ingen spolarvätska heller. Kom ihåg till senare att fylla på. Riktigt uppmanar folk att köra som idioter. ”Det är ju saltat”…
Låt vägarna vara osaltade. Det går att lätta på gasen. Och bra däck. Eller åka buss. Typ. Bli hemma kanske. Är det vitt så är det halt. Så är det. 🙂
Sand finns också.
Jag gillar vinterväg. 🙂

Fast lite extra stress på jobbet gjorde gott vid mina ben. De började se lite för ”friska” ut.
Två nya lårprydnader idag. Det tar sig. 😉

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

