En stund med mig själv.

Efter jobbet ställde jag mig och diskade. För hand. Så gött det är. Annars ställs ju allt på hög i väntan på att petas in i diskmaskinen. Det är ju ingen idé nu, när den ändå inte funkar.
Reparatorn kommer på torsdag men det är nästan så att han kunde låta bli.
Hem efter jobbet. Ösa på musik. Ta lite disk i lugn och ro. Stå och skrubba,  göra rent, fundera, tänka ingenting. Fatta vad härligt.
Jag ska försöka komma ihåg det och förhoppningsvis välja en stunds handdisk istället för att slamra in det i maskinen. Att porslinet dessutom glänser är ju en bonus så klart. 

Ensam hemma. Tyst och lu…gn…t?? *Slammer,  bröt, tjofräs*
Ehm. Katterna bara. 
Jag hörde nåt och Tiili studsade ur sin bädd,  vad var det ropade hon om hon hade kunnat.
Theo bara. Han välte ner en blomma bara… 😉
Alla måste självklart undersöka. Vad är det för nåt? Vad gör den? Går den att äta? Katten provsmakade bladet och Tiili smulade i sig lite fnöskig jord. Inte jättegott. 

image

image

Ute smaskade mina trädgårdsdjur som kommit hem för att äta.
Vi har lite ombytta roller här. Tiili satt ute och tittade länge på dem. De får gärna komma hem och äta. På insidan däremot satt Theo och morrade och gjorde ”jaktljud”. 😉

image

Tiili är ingen vidare vakthund. Jag gillar det. Oftast talar hon inte ens om när det kommer någon. Jag gillar det. Och det är helt okej för vi har ju Mimmi katt. Hon morrar när någon kommer och sen springer hon till dörren för att titta vem det är.

image

image

Nu ska Hoppochstuds sova.
Andra hämtar nalle eller favoritbilen när det är läggdags. Vi hämtar pluggen och lägger på hederskudden i mitten. 😉

image

Sådär ja. Ipluggat och klart.

Vad tänker du? Låt mig veta.

