Idag blev inte som planerad

Vid fem i natt (joo, det är mitt i natten närapå) blev jag väckt av Hoppochstuds. Han hade en fruktansvärd huvudvärk och det kändes som han behövde kräkas.
Jaha, bara att stylta ur sängen och leta fram en spann. Det är inte första gången han har sån där huvudvärk men han kräks inte alltid.
Fast i natt gjorde han det.

När det blev lugnt satte jag igång att försöka meddela jobbet att jag inte kunde komma. Jag skrev till allt och alla, skolan,  taxi och arbete. Men något svar fick jag inte.
Jag har väldigt svårt att bara släppa sånt,  om jag inte kommer så sätter det andra lite pyrt till och jag vill veta att det är löst.
Till slut blev det löst.
Mister fick jag inte iväg idag heller så fler mess knappades iväg.

När Decibel kommit iväg och Tiili fått frukost slog jag på stort ordentligt. Jag gjorde mig en  mugg kaffe. Jag minns inte när jag tog en innan jobb sist. För att verkligen dra till det så bryggde jag mig en till kort därefter och fixade lite disk. 
Hoppochutanstuds sov hela förmiddagen med Mowgli liggande ovanför huvudet. Han är lite egen den katten. En healingkatt. Så fort någon,  framförallt barnen, är sjuk, ledsen eller mår dåligt rent allmänt så är han där. Han sover med personen ifråga på nätterna och håller sig nära på annan tid. 🙂

Jag frös och kom inte igång alls så jag passade på att rensa lite i mobilen. Onödiga foton, suddiga foton, musik och appar. Där finns mer att gå igenom men det är en början.
Därefter gick det sakta. Huvudet gjorde precis hur mycket som helst men det var helt i onödan för kroppen hade gått i strejk.
Efter hot och övertalning så fixade jag lite tvätt och slängde lite gamla grejer. En sak här och en sak där. Inte mycket men bättre än inget. Jag har en tanke, en fådd idé. Jag ska lägga upp den här men i ett senare inlägg. 

Jag och Lotta hade planerat in en hundpromenad och lunch när jag jobbat klart men den sket sig rätt löst. Det är tur att det finns fler dagar.

Nä några stordåd blev det inte gjort men jag och Genbanken slängde in tre pallar med ved så jag anser mig ursäktad. Vi fick några handtag av Mister med den sista pallen. Inte illa alls. Vi hade egentligen tänkt lägga av efter två men när Mister kom och själv erbjöd sig så säger vi inte nej minsann. 

Imorgon räknar jag med att Hoppochstuds kommer iväg, han är pigg och som vanligt igen. Är han inte det så blir Genbanken hemma tills jag kommer. Han har planerat upp så det ska funka ändå på bygget. Så kan jag göra det jag ska utan att någon annan behöver göra både sitt eget och mitt jobb. De andra har ju att göra ändå.
 
Nu ska jag bada klart innan sovdags. Genbanken har fixat duschblandaren så nu finns det riktigt varmt vatten att få igen 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

