En riktig måbrahelg

Igår efter jobbet åkte jag och Lotta hem till en tjej för att kolla in hennes hästar och prata lite. Och smälta bort alldeles totalt över hennes ena hund och för att inte tala om valparna hon hade. Jag säger bara det, tur att de redan var sålda och skulle åka samma dag för annars hade det nog banne mig blivit tillökning på Granered.  😉
Det var riktigt råkallt ute och medan våra hundflickor lekte runt så värmde vi oss med en balja te och samtal. 🙂

Jag frös ändå så jag och Decibel kröp in under en filt i soffan en stund. Tills Genbanken kommit hem för då blev det dags för kaffe och lite bubbel om hur nära jag skaffade valp. 😉
Bubbel var det. Tills han undrade om det är om tio minuter jag ska hämta Lotta.
-Jodå visst är de… Tio minuter?  Vad ska jag ha på mig för nåt?

Genbanken tyckte jag haft gott om tid att bestämma det på men jag hade degat i soffan ju.
-Du, sa jag. Jag hade full koll på tiden men sen kom du. Och började prata om att skaffa hund. Jag har ju sagt att det inte är läge nu. 😉

Jag hann i lagom tid att hämta Lotta. Vi skulle på en kväll med yoga och trummeditation och vilken kväll vi fick. Vilken kväll. Den var helt fantastisk. Outstanding och jag väntar redan till nästa gång.
Och vi hade såna fina samtal både på ditresa och hemresa. Det känns bra 🙂
En vän hade med en resväska som hon lånat förut. Den hade jag helt glömt bort och det gjorde jag visst sen också. Jag körde hem utan den. Bra där Carlsson. 
Så nu är den på annat ställe. Igen. 😉

Resten av familjen var hos Roger med barn och hade eget fredagsfirande.

Idag har jag haft lite känningar efter yogan men det har varit bara skönt. Som lätt träningsvärk. Det var effektivt det vi gjorde. Det knakade och knäppte i hela ryggen och i nacken av rörelserna.  🙂
Efteråt har det känts så lätt. Härligt.
Jag och Genbanken tog ledigt från det mesta idag och tog en riktigt lång skogspromenad med Lyckogrisen. Härligt.
Genbanken fick en riktigt bra idé också och så fort det började skymma var tiden inne.

image

image

image

Decibel tog sina skridskor och vi gick till skogen. Till översvämningen. Där packade vi upp värmeljusen som Genbanken satte upp där det gick
Efter lite skridskor så drack vi varm choklad.
Jag och Decibel hade rumpetävling och jag var alldeles för bra så hon fuskade grovt.
Så är det när man inte kan rumpa sig fram. Hon får lära sig 😉

Dit kommer vi definitivt gå fler gånger och då ska vi ha andra lyktor. 

Mer bra är att veterinären var till stallet och gjorde en besiktning med böjer på hästen och han hade inget att anmärka på. Så gött.

Ögonen går i kors och eftersom vi ska upp tidigt imorgon är det bäst att släcka ner och undersöka insidan av ögonlocken.
Natti

Vad tänker du? Låt mig veta.

