Måbrahelgen går vidare

Vidare,  ända ner i Skåneland. Vi startade redan vid kl nio på morgonen med att hämta upp extrabarnet. Vi fick den stora äran att umgås med Jummi hela dagen när Jummimamma var på jobb och Jummipappa var i annan land. Vi åkte till Skåneland minsann, hela långa vägen till Veberöd åkte vi för att hämta oss en takbox. Nu står vi väl rustade inför sommarens semestertur.  🙂

Därefter åkte vi uppåt igen men Skåneland var fortfarande målet. Helsingborg. Kalas. Släkt och familj. Paketöppning. Mat, tårta och samtal. Och faktiskt lite spännande planering om dejting. För mig. Itself. Det ni.  🙂 Och lek. Jag får inte missa det. Lek också. 

image

Jummi är en finurlig liten en. Han hittade en glittrande guldig liten sminkväska på toaletten som han visade mig. Titta som jag hittade.
-Ja så fin. Den är Sophies. Svarade jag
Han tittade på mig som om jag vore konstig.
-Titta som jag hittade sa han igen.
-Ja, svarade jag ännu en gång. Den är Sophies. 
-Nä,  sa han och skakade på huvudet. Här luktar inte fis. 
Så fick jag förklara mig lite. Faktiskt. 

image

image

image

image

Bröderna fick också tillfälle att umgås.

image

När vi vuxna blev för tråkiga klädde barnen på sig i lånade Junivantar, och lånade Sophiehandskar. Min mössa, jacka och skor fick också följa med.  

Är man liten och är ute och leker och glömmer sig kan det olycka sig lite om man har otur. Det gör inte något alls för har Motte en filt i bilen så håller sig rumpan varm ändå 🙂 Mysigt blir det också. Och roligt efter en sån kul dag. 

image

När vi kom hem satte sig pojkarna vid teven och sen kom SöstraMi. Där någonstans mellan Hejdå och läggdags blev det tokigt alldeles. En sprang runt och höll på rent allmänt och en annan gick i spinn på riktigt. Så illa att hon bad om sin behovsmedicin för att kunna få reda på sig. Funkade inte super…
Hon vägrade fortfarande skolan imorgon.

Vi kunde prata lite senare och hon somnade till slut. Väl medveten om att skola blir det. Hon var inte jättenöjd över det hela men vi förstod varandra om man säger så. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

