Ballongmagen

Idag har jag och Lotta varit ute en promenad med hundarna och när vi kom hem igen tog jag och Lotta en kopp te medan hundarna busade av sig.

Tiili var pigg på bus men hade inte riktigt den vanliga orken. Hon har inte mått vidare bra ett par dagar.

Det var igår jag märkte det. Jag hittade en påse Frolic mini på golvet. Uppsliten och tom. I måndags var den nästan full. Hon har haft fuffens för sig med katterna. De har vält ner den och hon har sett till att få upp den. Och troligtvis ätit alla själv.
Det förklarade hennes beteende den dagen. Hon ”hostade” och harklade sig. Var trött men orolig och lät som hon skulle kräkas mest hela tiden.
Framåt kvällen såg hon ut som en ballong,
högdräktig och närapå sprickfärdig.
Det blev uppblötta loppefrön och yoghurt till kvällsmat. Och till frukost.
Ikväll fick hon jätteuppblötta frön och rivna morötter. Ingen mat förrän magen mår bra. 

När klockan närmade sig barnkommahemtid messade jag hennes pöjk.

image

Jodå vi hade mycket att prata om. Det brukar vi ha. Och eftersom jag ändå inte kan tvätta så kan jag ju prata istället. Ny tvättmaskin är beställd men vad hjälper det när den inte står på plats. Vi fortsatte prata lite till.  🙂 

Ehm. Genbanken ropade. Hon har kräkts. Hunden alltså. Inte lite heller.
Fan vet om hon inte ätit upp katten :-O 😉

Nu mår hon nog bättre men för säkerhets skull blir det loppefrön och tilltugg i morgon också. Efter all skit hon fått i sig med Frolicarna behövs nog fler rensdagar.
Det där var tänkt som extramuta när vi rider inte att svulla i sig till mellanmål. 
Imorgon ska jag göra ett allvarligt försök att duscha henne. Tiden brukar liksom rinna iväg och sen är det för sent. Det är så mycket annat som ska göras och det tar tid att skumma in så mycket päls. Och ännu längre tid att avskumma den. Sen ska den torkas också… 
På tal om dusch. Det verkar vara en bra idé att göra nu faktiskt. Så får det bli. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

