Hoppochstuds med Hoppochstuds

Tandvårdens lilla bekymmer. Det är nog Hoppochstuds.

Hoppochstuds ville ha internet till plattan men det var ingen idé. Vi är snart framme. Men. Om du sitter tyst och stilla i tandläkarstolen så går det snabbt och vi är snart hemma. Jaadå. Det ska jag svarade pöjken glatt.

Så blev han inropad och visad till ett rum. Det vi bestämt var som bortblåst.
Inte satte han sig i tandläkarstolen inte. Nej,  han valde personalstolen som går att snurra på.. Därefter upp i rätt stol med spiralgång. 
Så fort han satt sig högg han plastmuggen och letade efter vattenknappen. Och drack. Och spottade. Noga och länge.
Tills han upptäckte instrumenten. Testa. Fråga. Undra. Prata. Prova igen. Spruta vatten. Spruta luft. Kolla tandlagningslampan. Trycka. Snurra lite. Glida i stolen. Öppna munnen och så fort den lilla spegeln kommer in i munnen så pratar han igen. Och igen.  Provar nytt. Snurrar runt. Berättar historier. Skrot och skrönor.

Det är inte lätt att undersöka honom alltså. Och om tre månader ska han dit igen.  Hurraaa…. 😉

Till slut kom vi därifrån.  Ut rusade han. Upp i en snödriva vid vägen, vrålar och gör en improviserad Gangnam a la Hoppochstuds.

Väl hemma satte han sig en stund. Kvällen har varit lite sisådär. Han är nervös säger han men vet inte varför. Fast det märks för han vrålar och blir tokarg för ingenting. Eller allting.
Efter matlagning som för min del blev väldigt vegetarisk idag, ris och rödbetor.

image

Jag räknar bort den från Facebookstatusutmaningen om en vegetarisk middag för varje Gilla. Jag hittar inte statusen så jag har ingen aning om hur många men drar la till med 25. Nu är det bara 24 kvar.  🙂
Nästan för enkelt löst men det gör inget. En annan dag tar jag havregrynsgröt istället.  😉

Efter maten hade jag lite pyssel och Genbanken viktigheter att läsa igenom. Det var inte alls så enkelt. Hoppochstuds var som en  trimmad Duracellkanin på speed.
Till slut gick han för långt så jag avbröt mitt grej och förberedde för sängen. Efter snurrsnurr i sängen och babbel och Kalleläsning så slocknade pöjken. Nu sover han gott. 
Jag misstänker att det är simskolan som börjar nästa vecka som stressar honom. Den börjar inte förrän på onsdag så det kan bli några spännande dagar tills dess.

Bolltäcke i all ära, det är jättebra men när de ska tvättas är det inte roligt alltså. Det ligger i badkaret nu och man behöver inte vara nobelpristagare för att förstå hur skönt det är att hänga däröver och slita. Fan vet om inte det bästa är att knyta ett snöre/tunt rep och lägga hele skiten i ån. Eller hänga det ute i regn. Möjligtvis att köpa en 16 kg tvättmaskin. Och hoppas att det går in.

På tal om tvättmaskin. Imorgon kommer den hem. Den nya. Ersättaren. Yeeey. Sen kan jag tvätta igen. 🙂 Riktigt så spännande är inte tanken på ån alltså. 
Men först, en sväng på jobbet. Sen är visst jobbeveckan slut. Jag är inte så värst orolig för det, på måndag börjar en helt ny. 🙂

One thought on “Hoppochstuds med Hoppochstuds

  1. Smakrik, vegetarisk, ekologisk och näringsriktig mat för hälso- och miljömedvetna konsumenter.
    Green n Lean är nya generationen vegetarisk (vegan) mat som passar alla – inte bara vegetarianer.
    Se filmen: http://www.youtube.com/watch?v=MLLfaZvhqKs eller besök http://www.green-n-lean.se

    Green n’ Lean vann Garant Ekostjärna 2014 på Ekogalan i Stockholm 30 januari.
    http://news.cision.com/se/axfood/r/garant-ekostjarna-2014-till-green-n-lean,c9528262

Vad tänker du? Låt mig veta.

