Stormys i tvättstugan

Det där är inte helt alldeles sant. Men en hel del tid har jag tillbringat där inne. Mitt nya vrålåk kom i fredags 🙂
En trevlig chaufför kom hit med sitt åk och lastade av den. Han undrade var jag ville ha den någonstans.
-Inburen och inkopplad tack svarade jag men han skrattade åt mig?

Jag haft en hel del att tvätta ikapp och nu är alla meter linor fulla med tvätt. Jag viker all tvätt en gång dessutom för att få plats att hänga mer 😉

image

Enda nackdelen hittills jämfört med den degraderade är att det är sämre centrifugeras,  1400 istället för 1600. Fast det ska la inte göra så mycket eftersom jag har avfuktaren.

Ibland blir det sovmorgon på helgerna och ibland blir det det inte. Igår blev det inte.
SöstraMi ville väldigt gärna låna ut godingen. Att hon hade jobb att sköta kan eventuellt ha spelat roll. 🙂 Jag säger inte att det var så men det kan varit det.  Vi gick och la oss en liten stund ändå och tittade på film och spelade. Möjligen slumrade jag lite också. 😉

Vid middagstid kom nästa gäst. Vännen ville gärna låna ut sin lilla stora hund. Att de hade annat där hon inte kunde vara med kan eventuellt ha spelat roll. Tiili var glad att ha en kompis att vara med.

Genbanken var iväg på övning med grönkläderna och Hoppochstuds var utlånad. En annan mamma ville gärna låna ett extra barn några timmar. Det kan eventuellt ha spelat roll att Hoppochstuds själv ringde sig dit för lek. Kanske.

Dagen rullade på och när natten var ett faktum ansåg vi det slutmysat och att vi ätit nog med chips. Dags för sängen.
Jag kollade att jag hade ljudvolym på,  jag sa till Genbanken att om ifall det behövs. Kanske Jummi kommer imorgon.
-Ska han det?
-Nä inte vad jag vet nu. Men det känns som att ljudet ska vara på. Det känns så bara.

Söndag morgon. 6.56. Jag drömmer att det knackar på dörren.
Genbanken väcker till mig och talar om att mobilen knackade. Mess. Från SöstraMi som undrar om jag vill vakna. 
Jadå svarade jag. Bara kom med pojken.  ♡

Så jag fick låna idag också. En del har det bra. Dessutom skulle jag ändå upp. Vi hade en del förberedelser att göra. Laga mat tex.
Genbankens bror med familj har varit här och gjort dagen. Lika fint alltid att träffas. Tyvärr går tiden alldeles för fort och vi ses för sällan. Vi har kalasat lite för Hoppochstuds som fyllt år i veckan. Hela nio år. Storpojk nu.

Så vi har mest mysat. Och det är ju bra som uppvägning för annat. Som att Mister har stökat och inte sovit. När jag kom ner i morse så låg han fortfarande vaken. Humöret har inte varit på topp om jag säger så. Att han varit på allmänt rethumör är inte heller på tio i topp.
Hoppochstuds har varit nervös och speedad och väldigt känslig och tacksam för Mister att reta. Decibel blev arg och stormade upp på sitt rum för att vara för sig själv. Mister har ännu inte somnat. Hoppochstuds har också varit arg och tänkte inte alls lägga sig men ångrade sig och nu sover han gott.

Nu är det min tur 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

