Till månen och tillbaka.

Vad skulle du gjort utan din mamma Jummi frågade SöstraMi.

I vanlig ordning har Hoppochstuds svar.
-Ja alltså.  Jag försöker verkligen allt vad jag kan för att klara mig utan min mamma men det går inte…
Ååh. Älskade unge tänker jag när han avslutar:
-…för hon måste ju laga mat till mig. 

Nåja. Jag älskar dig iallafall skitunge, till månen och tillbaka.

För övrigt har dagen varit kanon. Den började med gomorronpussar på Decibel och lite prat vid sängkanten innan jag åkte till jobbet.
På jobbet fick jag mess från SöstraMi som ville bjuda på lunch. Egentligen ville hon ha hjälp med att pussla ihop det jättestora puzzlet med 5000 bitar. Vi satt länge och väl och bra gick det. Roligt hade vi så klart, dålig-humor-ministrar som vi är 😉

Och Genbanken kom hem med varsin semla. Det var så god att jag förträngde att jag hällde varmt te på både bord, ben och golv.

image

Nu har jag dessutom fått tummen ur bakdelen och gjort lite bankärenden. Nu är jag klar en stund framöver så jag hoppar väl raskt på disken. 😉 Nu har jag försökt med tankens kraft en bra stund. Alltså,  det finns de som säger att tanken styr allt och med rätt tankar så funkar allt.
Jo tjena. Min disk står fortfarande kvar på bänken. Odiskad. Den har inte ens närmat sig diskmaskinen. Och det rena har inte flugit in i köksskåpen heller. Tankens kraft. Hrmpf pfffft.

Vad tänker du? Låt mig veta.

