Just det, fast tvärtom

Genbanken skadade benet igår och kunde inte fortsätta röja upp i källaren så att sotarn ”kom fram”. Därför bad han mig att fortsätta vid trappan så att han kunde komma åt skorstenen.
Det gjorde jag ju. Grejerna som låg i trappan flyttade jag och kollade över golvet.
Ja, nickade jag till mig själv. Nu är det okej. 🙂

På väg till jobbet spottade en tanke upp och landade som något blött i huvudet. Hmm…
Är det inte på andra sidan skorstenen också som sotaren ska till. Där alla jultomtelådor står härligt staplade. Hmm…
Jag funderade lätt på att messa Genbanken och fråga men kom fram till att det förändrar ingenting. Ska sotaren dit så är jag lik förbaskat på jobb och att vända är inget alternativ. Det finns absolut inte tid. Och Genbanken är också på jobb, om än inte fullt flyttbar. Inget att göra alltså. Så jag messade inte.

Ikväll däremot nämnde jag om det lite. Om var han skulle fram. Andra sidan??
-Ja jo jag kunde nog tro det men där har jag inte plockat… Jag tog däremot bort grejerna som låg i trappan,  alltid nåt.

-Jahaaa. Nähääää. Han skulle inte upp i trappan alls. Jo han fick nog klättra över tomtarna. Men inspektionsluckan sitter ju i trappan och den kunde han ju titta i iallafall. Det är ju bra.

Aaaah. På så vis. Den går till vedspisen. Aha.
Som vi inte ens har kvar nä.

Bra där Carlsson!  😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

